הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תביעה נגד עיריית סיאטל: עובד טוען לאפליה אנטי-לבנה ולהטרדה בשל צבע עורו
אחרי 8 שנים במחלקת שירותי האנוש, ג'ושוע דימרט טוען שהעירייה מנעה ממנו הזדמנויות קידום וחייבה אותו להשתתף בסדנאות בהן נאמר ש"אנשים לבנים הם כמו השטן"

תושב סיאטל הגיש תביעה פדרלית לזכויות האזרח נגד המקום בו עבד, בטענה שהוא היה קורבן לאפליה נגד לבנים ובשל "סביבת עבודה עוינת מבחינה גזעית".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

ג'ושוע דימרט, שעבד כנציג במחלקת שירותי האנוש של סיאטל בין השנים 2013 ל-2021, הגיש לפני כשבועיים תביעה נגד ראש העיר בריס הראל והעירייה עצמה, בטענה שהוא חווה הרבה זלזול והטרדה בעבודה בגלל היותו לבן, מה שמנע ממנו הזדמנויות קידום בשל צבע עורו. 

התביעה של דימרט מאשימה ספציפית את התרבות האנטי-לבני לדבריו המגיעה מיוזמת הגזע והצדק החברתי של העיר (RSJI), שמטרתה "להפסיק את הגזענות הממוסדת והפערים המבוססים על גזע בממשלה בעיר". אך התובע טוען כי צבע עורו היה כאות קין לאורך הקריירה שלו, וכי האפליה הפכה להיות "נפוצה ועוינת יותר ויותר" עם השנים.

עורכי דינו של דימרט תיארו כיצד הוא נאבק בשיטות העבודה המפלות על רקע גזעני, מה שהוביל לעונשים כלפיו. "הממונים עליו ועמיתיו ביטלו ללא הרף ובמשך שנים את החששות שלו, וטענו שהוא לא יכול להיות קורבן לגזענות ואפליה בגלל היותו בעל 'פריבילגיה לבנה'", נכתב, "ואז העירייה מנעה ממנו הזדמנויות לקידום בהתבסס על זהותו הגזענית והאתנית".

כחלק מעבודתו במחלקה, דימרט נדרש לעבור קורס RSJI שנמשך יומיים, שנקרא "ביטול גזענות מוסדית", אלא ששם המנחים הכריזו כי "אנשים לבנים הם כמו השטן", "גזענות היא ב-DNA של הלבנים" ו-"אנשים לבנים הם קניבלים". 

דמירט לא שתק על הטענות ששמע, אך לא רק שהוא לא קיבל גיבוי, אלא אף "עמיתיו העבירו תכתובות בהן התייחסו אליו כ'גלגול הנשמות של האנשים שירו בילידים האמריקאים, אספו יהודים למחנות, צדו צוענים באירופה ולקחו עבדים באמריקה'". 

 

(צילום: Shutterstock)

 

המחלקה בסיאטל ערכה גם אימונים עבור אנשים לבנים, שם הם נדרשו "לזהות את הגזע שלהם ולהסביר כיצד הם מדרגים את עצמם על רצף הגזענות". 

יתרה מכך, ביוני 2020 דימרט קיבל מייל מהמשרד לזכויות האזרח שאירח הדרכה בנושא "עליונות גזעית מופנמת" המכוונת לעובדים הלבנים, כאשר "ההכשרה התמקדה בבחינת השותפות של העובדים הלבנים במערכת העליונות הלבנה, וכיצד עובדים לבנים מחזקים את הגזענות".

למעשה, דימרט תובע את העיר סיאטל בגין הפרה של סעיף ההגנה השוויונית של התיקון ה-14, ופיצויים בסך של 300,000 דולר בגין השכר שנשלל ממנו כתוצאה מאי קידומו  בעבודה בעקבות אפליה, וכן בגין "הכאב והסבל הנפשי" שהוא עבר.

"יש להתייחס לעובדי סיאטל כאינדיבידואלים בכבוד, ולהעריך אותם על פי תוכן האופי, ולא צבע העור", אמרה עורכת הדין לורה ד'אגוסטינו.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE