הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קורבנות הפנטניל: מספר מקרי המוות בלוס אנג'לס זינק ב-1,280%
המספרים המטורפים הללו מתייחסים להשוואה בנתונים בין שנת 2016 ל-2021, וממחישים עד כמה מגפת הסם הקטלני הזה יצאה משליטה מוחלטת

ידוע לכל שמשבר הפנטניל הולך ומחריף ומספר הקורבנות מזנק באופן עקבי, אך המספרים שפורסמו כעת על ידי מחלקת בריאות הציבור של לוס אנג'לס מדאיגים מאוד: מקרי המוות הקשורים לסם הקטלני הזה עם יותר מפי 13 אנשים שאיבדו את חייהם בשנת 2021 לעומת 2016. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הממצאים הללו מדגישים את האיום של הפנטנטיל, שהוא אופיואיד סינתטי שללא ספק חזק בהרבה מהרואין, ונמצא מעורבב עם מתאמפטמין וסמים לא חוקיים אחרים, ופעמים רבות נצרך ללא ידיעה מה הכדור מכיל.

ברחבי המדינה, בערך 70,000 איש מתים מדי שנה ממינוני יתר הקשורים לאופיואידים סינתטיים - מספר שהוכפל במהלך תקופה של יותר משלוש שנים. כך על פי נתונים פדרליים.

אך הנתונים ממחוז לוס אנג'לס מטורפים, כאשר מספר מקרי המוות עלה מ-109 כפי שנרשם בשנת 2016, ל-1,504 קורבנות בשנה שעברה. מדובר בעלייה של 1,280%.

מספרים נוספים מראים שהפנטניל היה מעורב בשנה שעברה ב-55% ממקרי המוות ממנות יתר ברחבי המחוז, ובקרב צעירים בני 12 עד 17 שמתו ממנת יתר - 92% מהם נטלו פנטניל.

ד"ר גארי צ'אי, מנהל החטיבה למניעת שימוש ובקרה בסמים במחלקת הבריאות של אל.איי, אמר כי העלייה המסיבית במקרי המוות "צריכה להיות דאגה רצינית לכולם. כולם נמצאים בסיכון פוטנציאלי".

 

 

הוא הסביר שמספר האשפוזים הקשורים לפנטניל עלו במחוז לוס אנג'לס, אך לא באותה מידה כמו מקרי המוות ממנת יתר מהסם. זה "מסביר שהרבה אנשים מתים לפני שיש להם בכלל הזדמנות להגיע לחדר המיון".

"אנחנו מדברים על עניין של דקות שבהם מישהו יכול לבלוע את הכדור, ואז הוא יכול להפסיק לנשום", אמר צ'אי, והסביר כי אם לא מקבלים את התרופה המשמשת כנוגדן, 'נלוקסון', אותם אנשים "יכולים למות בקלות רבה לפני שאי פעם תהיה להם הזדמנות להגיע לבית החולים".

יותר אנשים לבנים מתו כתוצאה ממנת יתר של פנטניל במחוז, אבל אנשים שחורים מתו בשיעורים גבוהים יותר. הפער מוסבר בכך ששחורים מהווים 8% מאוכלוסיית אל.איי, אך מהווים 17% ממקרי המוות ממנת יתר של הסם. 

גם מספר מקרי המוות מפנטניל עלה באזורים עשירים יותר של המחוז מאשר באזורים העניים יותר, אך גם כאן שיעור התמותה גבוה ביותר מפי שלושה בחלקים עם מצבים סוציו אקונומיים נמוכים יותר. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE