הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שוודיה מתכננת לשלול היתרי שהייה למהגרים
ממשלת הימין החדשה במדינה הסקנדינבית מעוניינת לצמצם את כמויות המהגרים במדינה הנורדית

ממשלת המרכז-ימין של שוודיה שנבחרה זה עתה מציעה לתקן את חוקי ההגירה הקיימים כדי לשנות את אישורי תושבות הקבע שניתנו למהגרים ולהפכם לזמניים בלבד, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים בשוודיה.

ההסכם הקואליציוני שנחתם על ידי המפלגות המתונות, הנוצרים-דמוקרטים והליברלים, ואשר אושר על ידי הדמוקרטים השוודים, שאינם חלק מהממשלה מחייב לבטל את "מוסד היתרי הישיבה הקבועים", עם תוכניות להמיר אותם לאישורים זמניים מותנים.

הסכם Tidö, מסמך בן 60 עמודים המתאר את התוכניות המוסכמות של ממשלת הקואליציה, כלל התחייבויות רבות להתמודדות עם ההגירה לשוודיה, כולל דרישה ל"הצעה להסיר את מערכת היתרי השהייה קבועים שיוצגו עד 2024 לכל המאוחר".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בנוסף, הממשלה נשבעה "לחקור אם לשלול את היתרי השהייה במספר מקרים, כולל עבור אלה שאינם 'עומדים עוד בדרישות ההיתר'". מיקאל ריבנבוויק, מנכ"ל סוכנות ההגירה, אמר ל-SVT כי "יבדקו באילו נסיבות ניתן להפוך היתרי שהייה קבועים קיימים לאישורי שהייה זמניים". "זו תהיה הפעם הראשונה שזה קורה בשוודיה. לא היה לנו את זה בעבר", הוסיף ריבנובויק.

יותר מ-300,000 מהגרים בשוודיה מחזיקים כיום ברישיונות שהייה קבועים.

שרת ההגירה החדשה, מריה מלמר סטנרגרד, הוסיפה בהירות נוספת ביחס לתוכניות בסוף השבוע, והסבירה כי מי שרוצה להישאר בשוודיה ללא הגבלת זמן צריך להגיש בקשה לאזרחות ולא להישאר בעל רישיון שהייה.

"אתה לא צריך להיות כאן לנצח באישור שהייה קבוע. דרושה דרך ברורה לאזרחות", נמסר כדברי סטנרגארד ב-Svenska Dagbladet.

"אני רואה בעיני רוחי שתתקבל תוכנית כיצד להשיג זאת. למדו את השפה, תתפרנסו והכירו את החברה השוודית כדי שתוכלו להפוך לאזרחים שוודים מלאים", הוסיפה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE