הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הדלקת בשתן חזרה? הנה 10 דרכים טבעיות להיפטר ממנה בקלות
דלקת בשתן הינה אחת התופעות הנפוצות ביותר בקרב נשים, אך האם אתן יודעות כיצד היא מתפתחת? וחשוב מכך, איך ניתן להיפטר ממנה תוך זמן קצר ובדרך טבעית ולא מזיקה? הנה כל הפרטים שכדאי שתדעי על הנושא

דלקת בדרכי השתן היא למעשה אחד הזיהומים הבקטריאליים הנפוצים ביותר בקרב נשים. מקור הדלקות משתנה וכ־80% מהמקרים משויכים להיצמדות חיידק המהווה חלק טבעי במעי הגס, לרקמת דרכי השתן. כמו כן, קיימים גורמים היכולים להוביל לדלקת:

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שינויים בסביבה ההורמונלית בזמן הווסת.

בזמן הריון, זאת בעקבות הלחץ שיוצר העובר המתפתח על השלפוחית ומונע ממנה להתרוקן באופן מלא, מה שמייצר קרקע פורייה להתרבות חיידקים ולהתפתחות זיהום.

בתקופת גיל המעבר חלים שינויים ברמות האסטרוגן, הורמון הקשור בין היתר לשגשוג הטבעי של חיידקים פרוביוטיים בנרתיק, שהם בעלי השפעה מגינה מפני התפתחות זיהומים.

שימוש במוצרי היגיינה חד־פעמיים העשויים מחומרים לא נושמים ומכילים חומרים לא ידידותיים.

מחלות רקע כמו סוכרת, אבנים בדרכי השתן ועוד.

שימוש מוגבר באנטיביוטיקה.

כיצד ניתן להיפטר מדלקת בשתן בדרכים טבעיות? הנה 10 שיטות יעילות ופשוטות:

לנגב את האזור היטב לאחר ביקור בשירותים

חשוב לנגב באופן יסודי את האזור לאחר שביקרת בשירותים מכיוון השופכה לכיוון פי הטבעת על מנת להפחית ככל האפשר נוכחות של חיידקי מעי באזור השופכה.

בקרי בשירותים לאחר קיום יחסי מין

לאחר קיום יחסים יש סיכון גבוה יותר שייכנסו חיידקים לפתח השופכה. מתן שתן לאחר קיום יחסים יכול לסייע לשטיפת החיידקים שחדרו לנרתיק במהלך קיום היחסים.

מים, המון מים

מדובר על פעולה קריטית לבריאות דרכי השתן ולמניעת התרבות של חיידקים מחוללי מחלות. נסי להקפיד לשתות לפחות ליטר וחצי מים ביום ואף יותר בזמן שהדלקת כבר כאן. מחקרים מצאו כי שתייה מוגברת של מים יכולה להפחית בחצי היתכנות של דלקת בדרכי השתן בקרב נשים.

עצרי להבין האם את נמצאת במתח ולחץ

לפי הרפואה הסינית סטרס מגביר את החום בלב, והחום הזה מתפנה דרך מערכת השתן. לכן, אם היית בתקופה האחרונה בסטרס, נסי להפחית אותו על ידי מדיטציה, יוגה, הליכה או כל תנועה שתניע את חום הלב החוצה מהגוף ולא דרך מערכת השתן.

סבון טבעי 

סבונים לא טבעיים מכילים לעתים כימיקלים וחומרי בישום אשר יכולים לגרום לסביבה המעודדת התרבות חיידקים לא טובים.

עברי לתחתוני כותנה 

חשוב לתת לאיבר הנשי לנשום. זה אומר ללבוש תחתוני כותנה אווריריים וגם לא להשתמש בתחתוניות המכילות חומרים סינתטיים העלולים לגרום להתרבות חיידקים באזור. כמו כן, כיום יש תחתוניות מכותנה 100% טבעיות למי שמרגישה שהיא לא יכולה לוותר.

חליטת זקן תירס

חליטה מיוחדת עשויה משערות קלחי התירס עשויה לרכך את הצריבה במתן שתן ולשקם את הרירית. חולטים את השערות במים רותחים, מניחים לחליטה להתקרר ושותים שלוש פעמים ביום. אפשר גם לקנות חליטה מוכנה בחנויות הטבע.

פירות וירקות המכילים ויטמין C 

ויטמין C תורם לחיזוק מערכת החיסון ולכן רצוי להרבות במאכלים עשירים בט כמו גויאבה, גמבה אדומה וקיווי. 

מיץ רימונים 

הרימון תורם למניעת הידבקות של חיידקים פתוגניים לרירית. מומלץ לשתות כוס מיץ רימון ביום לצורך מניעה.

קיבלת אנטיביוטיקה? קחי אותה עם פרוביוטיקה

נטילת תוסף פרוביוטיקה המכיל חיידקים פרוביוטיים תורמת לשמירה על מאזן בין חיידקים ידידותיים לחיידקים פתוגניים במעי וחשובה מאוד במהלך שימוש באנטיביוטיקה על מנת לשמור על רמת החומציות של הנרתיק.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE