הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בשורה לנהגים בארצות הברית: מחירי הדלק בשפל של עשרה חודשים
מחירו הממוצע של גלון דלק עומד כעת על כ-3.50 דולר, אך מומחים מאמינים שמגמת ההוזלה תימשך בשבועות הקרובים: "כל הסימנים מראים שהממוצע הלאומי עשוי לרדת מתחת ל-3 דולר לגלון עד לחג המולד"

מחירי הדלק בארצות הברית רושמים מגמת ירידה מזה שבוע שלישי, במה שמהווה הקלה משמעותית עבור מאות מיליוני נהגים שיעלו על הכבישים במהלך תקופת החגים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

לפי האתר GasBuddy, שקיבל יותר מ-11 מיליון דיווחים מ-150,000 תחנות דלק ברחבי ארצות הברית, מחירו הממוצע של גלון דלק עומד על 3.52 מיליון דולר.

מדובר בירידה של 22.7 סנט לעמות חודש שעבר, אך כ-14.1 סנט יותר מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. גם מחירו של גלון דיזל ירד ב-7.9 סנט בשבוע החולף, ועומד כיום על ממוצע של 5.20 דולר.

"מחירי הדלק החלו לרדת כאשר מיליונים עלו על הכביש בחג ההודיה, וראינו את המגמה הזו נמשכת מאז. אפילו נקבע שיא לירידה הגדולה ביותר בממוצע של גלון דלק ביממה אחת", אמר פטריק דה-האן, בכיר באתר.

 

אילוסטרציה (צילום: AP)

 

עוד הסביר דה-האן כי מגמה זו צפויה להימשך בשבועות הקרובים: "כל הסימנים מראים שהממוצע הלאומי עשוי לרדת מתחת ל-3 דולר לגלון עד לחג המולד".

3.39 דולר הוא המחיר השכיח ביותר לדלק בארצות הברית, אחריו 2.99 דולר, 3.29 דולר, 3.19 דולר ו-3.49 דולר.

הירידה במחירי הדלק מגיעה לאחר שחברות האנרגיה הגדולות בארצות הברית שברו שיאים בהכנסות במהלך הרבעון השלישי של השנה. אקסון מובייל, לדוגמה, רשמה רווח נקי של 19.66 מיליארד דולר במהלך הרבעון השלישי, והכניסה יותר מ-112 מיליארד דולר - פי 2 מהרבעון המקביל בשנה שעברה.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE