הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גנרל בכיר מאשים את חובת החיסונים במצוקות הגיוס של צבא ארה"ב
מפקד חיל הנחתים טען כי "מיתוסים ואמונות מוטעות" לגבי חיסוני קוביד-19 הרתיעו צעירים רבים מלהתגייס לצבא ארה"ב

הגנרל הבכיר ביותר בחיל הנחתים האמריקני טוען ש"אמונות מוטעות" לגבי חיסוני הקורונה תורמות למחסור בכוח האדם של הצבא, מכיוון שרבים מהמתגייסים הפוטנציאליים מבולבלים ונרתעים מחובות החיסון.

"מדברים איתי בקפיטריה, ואחת השאלות הראשונות היא, 'האם אני צריך לקבל את החיסון הזה?' ואתה עונה, 'כן, אתה כן'. [ואז המתגייס אומר] 'אוקיי, אני אדבר איתך מאוחר יותר'. זה כל כך מהר", אמר מפקד חיל הנחתים הגנרל דיוויד ברגר שהוסיף שמנדט החיסונים של הפנטגון מהווה "גורם גדול" בהרתעת גיוסם של חיילים חדשים במדינות הדרום, שם יש "עדיין מיתוסים ואמונות מוטעות" על החיסונים לדבריו.

בנאום שנשא בפורום ההגנה הלאומי ע"ש רייגן בשבת, אמר ברגר שדעות רבות נוצרו במהלך ההפצה של חיסוני הקורונה.

"אנשים מקבלים החלטות, ועדיין יש להם אותן אמונות. זה קשה לעבור את הדרך, קשה לעבוד כך".

בינתיים, כל זרועות הצבא האמריקני נאבקות לעמוד במכסות הגיוס. לדוגמה, צבא ארה"ב החמיץ את יעדי הגיוס שלו לשנת הכספים 2022 בכ-25%, או כ-15,000 חיילים, אפילו שהקפיץ את בונוסי הגיוס עד ל-50,000 דולר.  הצבא הרחיק לכת עד כדי לבטל את מגבלות המשקל לגיוס מחדש של חיילים אם יוכלו לעבור מבחני כושר גופני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יותר משלושה מתוך ארבעה אמריקאים צעירים אינם זכאים להתגייס לצבא האמריקאי בגלל גורמים פוסלים, במיוחד השמנת יתר, לפי מחקר של הפנטגון.

מייקל וולץ, רפובליקני מפלורידה וחבר בוועדת השירותים המזוינים של בית הנבחרים, אמר שהפנטגון עומד על סף שחרור של כמעט 20,000 חיילים בגלל שסירבו לקבל את החיסונים נגד הקורונה. "המנדט הצבאי הזה חייב להיפסק", אמר וולץ ל-Fox News ביום שני. 

"החיסון לא עוצר את ההתפשטות. הפנטגון עומד על פקודה כפקודה, אבל אתה יודע מה, לפעמים אתה צריך להעריך מחדש את הפקודות שלך. אנחנו במשבר גיוס שייקח לנו שנים לצאת ממנו". וולץ הוסיף כי אלא אם ממשל ביידן יתרצה, הרפובליקנים יטרפדו את החוק המחייב חיילים להתחסן כאשר ישלטו בבית הנבחרים בינואר.

"הם יכולים לעשות את זה בדרך הקלה, או שאנחנו הולכים לעשות את זה בדרך הקשה, אבל הצדק יגיע עבור אלה שסולקו בצורה לא הוגנת".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE