הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחוקק רפובליקני לשעבר מפלורידה מואשם בקידום אינטרסים של ממשלה זרה
דיוויד ריברה מואשם כי חתם על עסקת ייצוג עם ממשלת ונצואלה, לה אין יחסים עם ארצות הברית, כאשר המטרה שלו היא "להתעשר שלא כדין"

נציג רפובליקני לשעבר מפלורידה, דיוויד ריברה, נעצר ביום שני בגין אישומים פליליים פדרליים של הלבנת הון וייצוג ממשלה זרה מבלי להירשם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

ריברה, שבעבר היה נציג בקונגרס האמריקאי מטעם מחוז באזור מיאמי בין השנים 2011 ל-2013, חתם על הסכם ייעוץ בשווי של 50 מיליון דולר עם חברת נפט בבעלות ממשלתית של ונצואלה, זאת בימים הראשונים של ממשל טראמפ, שכן אז המדינה הסוציאליסטית דחפה לנרמל את היחסים בין ארה"ב לרודן ניקולס מדורו.

הנציג לשעבר נעצר בנמל התעופה באטלנטה ושוחרר לאחר ששילם על עצמו ערבות, לאחר שהופיע בבית משפט פדרלי. 

על פי כתב האישום בן שמונה הסעיפים נגד ריברה והיועצת הפוליטית לשעבר, אסתר נוהפר, חבר הקונגרס לשעבר היה מעורב בלובי מטעם ממשלת ונצואלה כדי לשפר את מעמד המדינה הדרום אמריקאית מול ארצות הברית, לפתור את הסכסוך המשפטי עם חברת הנפט של המדינה, וכן להביא לסיום הסנקציות האמריקאיות נגדה - כל זאת מבלי להירשם כסוכן זר כנדרש.

"מטרת הפעולה עבור הנאשמים הייתה להתעשר שלא כדין על ידי השתתפות בפעילות פוליטית בארה"ב מטעם ממשלת ונצואלה, ועל ידי ייצוג האינטרסים של ממשלת ונצואלה בפני גורמים רשמיים של ארה"ב, זאת במאמץ להשפיע על מדיניות החוץ האמריקאית", נטען בכתב האישום בן 34 העמודים נגד ריברה ונוהפר. 

 

(צילום: Shutterstock)

 

חברת הלובינג של ריברה, Interamerican Consulting, נתבעה בשנת 2020 על ידי PDV USA, שלוחה בדלאוור של חברת הנפט בבעלות ונצואלה Citgo, זאת בטענה שהמחוקק לשעבר לא עמד בהתחייבויותיו בחוזה בסך מיליוני דולרים שנחתם בשנת 2017. 

בכתב האישום נטען כי ריברה קבע פגישות בוושינגטון, ניו יורק ובמקומות אחרים עם סנאטורים, חברי קונגרס ופקידים אחרים בבית הלבן, זאת כדי לסייע למשטר של מדורו. יש לציין כי אף אחד מהגורמים איתם נפגש ריברה לא נזכר במסמכים שהוגשו לביהמ"ש. 

"עם הזמן, ריברה, נוהפר ושני גורמים זרים נוספים השתמשו בכספים הללו כדי לשלם עבור הוצאות אישיות ועסקיות שונות, כגון רכישת נדל"ן, תשלום הוצאות עבור יאכטות יוקרה, ובמקרה של ריברה - תרומות לקמפיין שלו לתפקיד במדינה בשנת 2018". 

 

 

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE