הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוושינגטון פוסט: "איראן מגבירה את המאמצים לרצוח ישראלים, יהודים, פקידים אמריקאים"
"הם כבר לא אוספים מידע כדי לנסות לחטוף ולהרוג אנשים. הם מנסים באופן פעיל לחטוף ולהרוג אנשים".

המשטר האיראני מגביר את ניסיונותיו לחטוף ולרצוח פקידי ממשל, מתנגדי משטר, עיתונאים ופעילים בארה"ב וברחבי העולם, כמו גם "אזרחים יהודים או בעלי קשרים לישראל", כך לפי דיווח של ה"וושינגטון פוסט".

לפי הדיווח, בהתבסס על מסמכי ממשלה וראיונות עם כ-15 פקידי ממשל במזרח התיכון, באירופה ובוושינגטון, איראן תלויה בעיקר בשלוחותיה לביצוע תוכניותיה המרושעות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הגורמים הרשמיים אמרו כי בין 2015 ל-2017, המשטר האיראני רצח לפחות שלושה מתנגדי משטר במערב אירופה, כולל פעיל איראני שנורה למוות מול ביתו בהאג.

בנוסף, לפי שלטונות הולנד איראן הייתה מעורבת בניסיון התנקשות נוסף ובניסיונות הפצצה אחרים באירופה.

בשנת 2018, דיפלומט איראני בווינה נעצר על ניסיון גיוס לכאורה של זוג איראני בבלגיה שהיה אמור להציב פצצה בעצרת ענק בפריז של קבוצת אופוזיציה איראנית.

הגורמים ההולנדים אומרים כי התוכניות של איראן גברו באופן ניכר בשנתיים האחרונות, הן בקצב והן בשאפתנות.

ראמין סאייד אמאמי, מוזיקאי ופרפורמר קנדי-איראני שמנחה פודקאסט פופולרי בשפה הפרסית, הוזהר בשנה שעברה על ידי קציני שירות הביון הביטחוני הקנדי כי הוא נמצא ברשימת אנשים הנחשבים לאיום על הרפובליקה האסלאמית.

שוטרים הזהירוהו שלא לנסוע למדינות הגובלות עם איראן ולהיזהר מכל מי שמנסה ליצור איתו קשר באינטרנט.

"התחושה הכללית שקיבלתי הייתה שהם מתחילים לקחת את הנושא הזה ברצינות", אמר אמאמי, "הם מבינים שאם אנשים מאוימים על אדמתם, זה סיפור אחר לגמרי".

דובר שירות הביון הקנדי הצהיר כי הסוכנות "מודעת לכך שגורמים מדינתיים עוינים, כולל הרפובליקה האסלאמית של איראן, עוקבים אחר קהילות קנדיות ומפחידים אותן, כאשר קהילות תפוצות ממוקדות לעתים קרובות בצורה לא פרופורציונלית. ... ה-CSIS חוקר באופן פעיל כמה איומים הנובעים מהרפובליקה האסלאמית של איראן בהתבסס על מידע מודיעיני אמין. בסופו של דבר, הפעילויות העוינות הללו וההתערבות הזרה מערערות את הביטחון של קנדה וקנדים, כמו גם את הערכים הדמוקרטיים והריבונות שלנו".

מתיו לויט, פקיד אמריקאי לשעבר בתחום הלוחמה בטרור וכיום עמית במכון וושינגטון למדיניות המזרח הקרוב, אמר כי לאיראן יש היסטוריה ארוכה של פעולות קטלניות אך גם של ניטור מטרות ופיתוח תוכניות להרג וחטיפות עתידיות.

עם זאת, כעת, "הם כבר לא אוספים מידע כדי לנסות לחטוף ולהרוג אנשים. הם מנסים באופן פעיל לחטוף ולהרוג אנשים".

נורמן טי רול, קצין CIA ותיק, אמר כי פעולות הטרור של טהראן נצפות על ידי מדינות עוינות אחרות.

"אם לקהילה הבינלאומית אין קו אדום לפעולות האלה, מדוע שמדינה אחרת לא תרגיש שהיא יכולה לבצע תוקפנות דומה ללא עלות?", אמר.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE