הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אכזריות כלפי בעלי חיים": חברת שבבי המוח של אילון מאסק תחת חקירה פדרלית בארה"ב
ניסויי החיות של חברת Neuralink גרמו לכאורה ל"סבל ומוות מיותר" - עתה הממשל הפדרלי החליט להתחיל ולחקור את החברה על פעילותה הניסיונית
חברת Neuralink של אילון מאסק, המתמחה בהשתלת שבבי מוח, עומדת בפני חקירה פדרלית בשל "הפרת רווחתם של בעלי חיים" לכאורה במהלך תהליך בדיקות המוצר, כך דיווחה רויטרס ביום שני, ימים ספורים לאחר שהמיליארדר הכריז על לוח זמנים חדש לניסויים קליניים בשבבים במוחותיהם של בני אדם.
 
המפקח הכללי של משרד החקלאות האמריקני פתח בחקירה במהלך "החודשים האחרונים" לאחר שתובעים פדרליים אמרו כי ייתכן שנוירלינק הפרה את חוק צער בעלי החיים, כך דיווחה סוכנות הידיעות, תוך ציטוט מסמכי ממשלה ומקורות המעורים בפרטי החקירה.
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
חוק צער בעלי חיים מסדיר את הטיפול בבעלי חיים מסוימים המשמשים במחקר ובבדיקת מוצרים מסחריים, ואוסר על שיטות לא אנושיות הגורמות לסבל או מוות מיותר.
 
על פי יותר מ-20 עובדים בהווה ובעבר של ניורולינק, כמו גם על פי עשרות מסמכים פנימיים של החברה, מאסק דחף חוקרים בחברת שבבי המוח שלו "להאיץ את הפיתוח", במקרים מסוימים וכתוצאה מכך בוצעו "ניסויים פגומים".
 
"היה צורך לחזור על בדיקות כושלות, ולהגדיל את מספר החיות הנבדקות והנהרגות", אמרו העובדים לרויטרס, והוסיפו כי מספר מקרי המוות של בעלי חיים היה גבוה ממה שצריך היה להיות "מסיבות הקשורות לדרישותיו של מאסק להאיץ את המחקר”. לפי הדיווחים התרחשו כארבעה ניסויים אשר כללו 86 חזירים ושני קופים אשר "נפגעו" בגלל "טעות אנושית" בשנים האחרונות - כלומר ניסויים שנאלצו להתבצע שוב, והביאו למותם של בעלי חיים נוספים.  הטעויות נגרמו בשל "חוסר הכנה של צוות בודקים שעבד בסביבת סיר לחץ", הוסיפו העובדים.
 
בעוד שהמסמכים הרגולטוריים מראים כי ניורולינק עברה את כל הבדיקות הפדרליות הקודמות, מקורות סיפרו לרויטרס שהחברה לא שומרת תיעוד מדויק של מספר החיות שהיא הורגת במהלך הניסויים. עם זאת, ההיקף המלא של חקירת ה-USDA עדיין לא ברור, ולא ידוע אם החקירה קשורה ישירות לתלונות שהעלו עובדי ניורולינק.
 
הדיווחים על החקירה המתמשכת הגיעו ימים ספורים לאחר שמאסק הכריז כי הרגולטורים בארה"ב יוכלו לאשר בקרוב בדיקות אנושיות לשתל המוח של ניורולינק בטענה שניסויים בבני אדם עשויים להתחיל בעוד שישה חודשים בלבד.  אך ציר הזמן המדויק נותר מעורפל שכן מאסק רמז בעבר על ניסויים אנושיים שלא התרחשו.
 
היזם המיליארדר הביע תקווה שהשתלים במוח יאפשרו למשותקים ללכת שוב ולעיוורים להחזיר את ראייתם, בין ניסים רפואיים אחרים.
 
בעוד שהטכנולוגיה החדשה טרם נוסתה על אנשים, מאסק הדגים את שבב המוח ביותר מהזדמנות אחת, כולל מצגת באפריל 2021 שבה קוף שיחק לכאורה במשחק וידאו תוך שימוש במוחו בלבד.
89% לא
11% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE