הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חשש אמיתי שהתקציב הצבאי לא יעבור בקונגרס: הדיל ברייקר - חובת חיסוני הקורונה
מחוקקים רבים משני צידי המפה הפוליטית דורשים להפסיק עם מנדט החיסונים, אך הפנטגון, בעידוד ממשל ביידן, מסרב לכך: "זה עניין של בריאות ומוכנות הכוח"

הבית הלבן והפנטגון הודפים את הקריאות לסיים את חובת חיסוני הקורונה לחיילים האמריקאים, זאת בזמן שהקונגרס מנהל משא ומתן על תקציב הצבא, כאשר חלק מהמחוקקים מתעקשים לכלול את ביטול המנדט. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

רפובליקנים וכמה דמוקרטים קוראים לבטל את סעיף דרישת החיסונים נגד הקורונה עבור חיילי צבא ארה"ב, אשר פוגעת במערכת מבחינת מורל, קצב הגיוס ועוד. 

"הקונגרס צריך לנקוט בפעולה, ואנחנו עושים היום את הצעד בקריאה שלנו שלא נצביע בעד הצעת חוק ההגנה - אלא אם כן נסיים את מנדט החיסונים בצבא", אמר הסנאטור הרפובליקני ראנד פול (קנטקי), אחד מהמתנגדים הקולניים ביותר נגד צו החיסונים. 

עם זאת, הנשיא ג'ו ביידן והממשל שלא לא רואים סיבה לסיים את המנדט - כך אמר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, ביום שני. "אנו מודעים לכך שהקונגרס שוקל להעביר את ביטול חובת החיסונים. אבל המזכיר אוסטין היה מאוד ברור שהוא מתנגד לביטול המנדט, ולמעשה הנשיא מסכים עם מזכיר ההגנה", אמר. 

התקציב הצבאי, ה-NDAA, קובע למעשה את מדיניות ההגנה ואת סדרי העדיפויות הבטחוניות לשנת הכספים 2023. ללא אישורו, הפנטגון יצטרך להמשיך לפעול עם גרסת 2022, עד שתתקבל הסכמה - כאשר הגרסה שתסתיים בעוד כעשרה ימים כוללת את חובת החיסונים לחיילים. 

כזכור, אנשי שירות שלא מתחסנים ואין להם פתור שאושר, עומדים בפני פיטורין בשל סירוב פקודה. 

 

מזכיר ההגנה (צילום: AP)

 

הנציג הדמוקרטי מוושינגטון, אדם סמית', אמר כי הוא "תמך מאוד" בחקיקת מנדט החיסונים בזמנו, אך כעת אמר כי יש לדון ברעיון לסגת ממנו. "בנקודת הזמן הזו, האם הגיוני שתהיה מדיניות כזו מאוגוסט 2021?", אמר, בעודו מציין כי המגפה כבר לא באותו המקום כמו לפני שנה. 

אבל קירבי, שכיהן בעבר כדובר הפנטגון, אמר כי דרישת החיסונים נשארת "עניין של בריאות ומוכנות הכוח. ביידן ממשיך להאמין שכל האמריקאים, כולל אלה המשרתים בצבא, צריכים לקבל חיסון ובוסטר נגד הקורונה. כפי שכולכם ראיתם בעצמכם, החיסונים מצילים חיים, כולל את חיי הגברים והנשים שלנו שעולים על המדים".





0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE