הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ביידן אמר את האמת בפנים: הוא לא יגיע לבקר בגבול בגלל שיש "דברים חשובים יותר"
הנשיא האמריקאי טס עד לאריזונה כדי להשתתף באירוע, ומודה כי לא יפנה זמן לבקר בגבול הדרומי - שם לא דרך אפילו פעם אחת מאז שנכנס לתפקיד

הגבול הדרומי של ארצות הברית נמצא בכאוס מוחלט וכוננות מוגברת לקראת סיום 'כותרת 42', מדיניות מתקופת טראמפ שסייע לגרש עשרות אלפי מהגרים מבלי תהליך משפטי. 

ולמרות זאת, ואף על פי שמספר המהגרים שחצה את הגבול שבר שיאים בתקופתו - הנשיא ג'ו ביידן אמר כי הוא לא יגיע לבקר בגבול עם מקסיקו במהלך טיולו לאריזונה, כי "יש דברים חשובים יותר שקורים". 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

חשוב לזכור שהנשיא האמריקאי לא ביקר ולו פעם אחת במסגרת תפקידו העליון בגבול בין ארצות הברית למקסיקו, אם כי הוא נסע לפחות 59 פעמים לביתו בדלאוור, כאשר כלי תקשורת אחרים מזכירים את שמונה הפעמים בהן עצר לאכול גלידה. 

ביידן הפחית בחשיבות הביקור בגבול כאשר עלה על מארין 1 בדרכו לפיניקס, כדי להשתתף באירוע של יצרנית המוליכים TSMC עבור הכרזה על הגדלת השקעת השבבים שלה במדינה ל-40 מיליארד דולר. "יש דברים חשובים יותר שקורים", אמר הנשיא. "הם הולכים להשקיע מיליארדי דולרים במפעל חדש".

בתקופה בה דונלד טראמפ היה הנשיא, שאגב במהלכה הוא ביקר בגבול לפחות 8 פעמים, ביידן תיאר "סצנות מחרידות" בגבול הדרומי האמריקאי של "ילדים מוחזקים בכלובים" וסוכנים פדרליים "קורעים ילדים מזרועות האמהות שלהם". אבל כאמור, כמעט שנתיים אל תוך נשיאותו, ביידן מעולם לא דרך רגלו בגבול. 

וכאשר ביידן מבקר באופן תכוף את מדינת הולדתו, ניתוח של 'פוקס ניוז' מהחודש שעבר מצא שהנסיעות שלו לדלאוור עלו למשלם המסים למעלה מ-11 מיליון דולר, מה שכולל שימוש באייר פורס 1 או מארין 1, כמו גם עלויות אבטחה של השירות החשאי. 

עוזר מזכירת העיתונות של הבית הלבן, עבדאללה חסן, אמר ל'פוקס ניוז' בהצהרה כי העדיפות העליונה של ביידן היא הכלכלה - ולא הגבול. 

 

(צילום: Getty Images)

 

"לנשיא היה ברור שהעדיפות העליונה שלו היא להשקיע בכלכלה האמריקאית ובקהילות האמריקאיות, להתחרות בסין ולהחזיר משרות אמריקאיות מעבר לים", אמר חסן. "למעשה, כפי שהראה הניתוח של 'פוקס ניוז', הכלכלה היא הנושא החשוב ביותר לרוב האמריקאים. אם מישהו מאמין שזה לא צריך להיות גם בראש סדר העדיפויות של הנשיא, עליו לומר זאת בקול רם". 

חסן המשיך וטען ש"כמובן, הנשיא גם נוקט בפעולה כדי לאבטח את הגבול שלנו ולבנות מערכת הגירה הוגנת, מסודרת ואנושית. הוא השיג יותר מימון מכל קודמיו כדי לתמוך בסוכני הגבול, הציג הצעה מקיפה לרפורמת הגירה, והפגיע 20 מנהיגי עולם כדי לנהל במשותף את אתגר ההגירה אשר משפיע על כל חצי הכדור המערבי".

לבסוף ציין: "הנשיא ביידן מתמקד בפתרונות אמיתיים, לא בפעלולים פוליטיים. ואם אבטחת הגבולות היא בעדיפות עליונה כל כך עבור הרפובליקנים, הצבעה נגד בקשת הנשיא ביידן למימון שיא עבור המחלקה לביטחון המולדת היא דרך מוזרה להראות את זה". 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE