הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצצה לתהליך שעבר הקולנוע האפרו אמריקאי לאורך ההיסטוריה: ״זה מספיק שחור בשבילך?״
אלוויס מיטשל הינו אחד ממבקרי הקולנוע הוותיקים והמוערכים באמריקה. לכן, היה זה רק מתבקש שיצא למסע הבוחן את הקולנוע השחור מימי הביניים ועד היום. התוצאה היא דוקו מרתק ונוקב שלעיתים אינו קל לצפייה, אך מסתיים באופטימיות זהירה

סרט הדוקו החדש "זה מספיק שחור בשבילך?" מבקש לספר את סיפורו של הקולנוע השחור באמריקה, החל מהסרטים האילמים ועד הפריחה הגדולה של סרטי בלאקספלויטיישן בשנות השבעים. היצירה מלאה אבחנות מפתיעות, ופרטי מידע רבים שהצופה הממוצע כנראה לא ידע מעולם. כל אלו למעשה בונים את הצופה לרגע השיא.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אך לפני שהוא מגיע, מיטשל מעניק במה למספר כוכבים אשר גילמו דמויות שחורות על המסך על מנת לספר על החוויה שלהם. ביניהם תוכלו למצוא את זנדיה, לורנס פישברן, מריו ואן פיבלס, ארי בלפונטה, סמואל ל. ג'קסון, וופי גולדברג ועוד. בין לבין הסרט עוסק גם בהשפעה של מרווין גיי על הפסקולים של הסרטים השחורים, וכמובן המערבון המפורסם ׳היו זמנים במערב׳.

הדוקו החדש גם מספק הצצה לעשרות סרטים חשובים של התקופה, גם כאלה שרבים מאיתנו כלל לא מכירים. בשורה התחתונה, מבקש מיטשל להראות כיצד הקולנוע הלבן אימץ לחיקו חידושים שהחלו בקולנוע השחור, מבלי להעניק קרדיט, כמובן. אך כאמור, הוא בוחר שלא לסיים את הסרט בנימה פסימית.

כך, לסיום, מיטשל דווקא חוזר אל אחד הסרטים הכי מוכרים ומצליחים של הקולנוע השחור, ׳קילר אוף שיפ׳, שהפך להצלחה בינלאומית ואף נכנס לרשימת מאה הסרטים הגדולים בכל הזמנית. כמו כן הסרט השפיע על סרטים נוספים רבים, ביניהם ׳שאטר איילנד׳. וזה ללא כל ספק ניצחון מתוק לסיים איתו את הסרט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE