הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פושע אכזרי אמריקאי שעבד עבור קרטל מקסיקני - נעדר מהכלא הפדרלי בפלורידה
היעלמותו מדאיגה שכן 'לה ברבי' האמריקאי הבכיר ביותר בקרטל מקסיקני, ונהג לענות ולצלם את קורבנותיו ולערוף את ראשיהם. אפילו נשיא מקסיקו הגיב: "משהו מוזר קורה בארה"ב"

אחד הפושעים האכזריים, שהוא מנהיג קרטל ורוצח שנהג לצלם עינויים ולערוף ראשים, נעדר מהכלא הפדרלי בפלורידה - שם מרצה 49 שנות מאסר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AFP)

 

שמו של הפושע אדגר ואלדז-וליריאל, מנהיג קרטל מקסיקני-אמריקאי, הוסר באופן מסתורי מאתר האינטרנט של הלשכה הפדרלית לבתי כלא, ורשום כי הוא לא במעצר של הרשויות, על אף שתאריך השחרור שלו הוא רק ב-27 ביולי 2056. 

ואלדז-ויליראל בן ה-49, שבעולם התחתון מוכר כ'לה ברבי', עמד בראש 'לוס נגרוס' שהיא קבוצת האכיפה של הקרטל 'בלטראן לייבה' - אחד מארגוני עולם התחתון האכזריים ביותר במקסיקו. בשלב מסוים, הוא היה סגן בכיר בקרטל סינלואה, בניהולו של סוחר הסמין המורשע חואקין 'אל-צ'אפו' גוזמן-לוארה. 

הסיבה שהוא אינו במעצר אינה ברורה, ואפילו נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופז אוברדור, התייחס לכך במסיבת עיתונאים: "זה מאוד מוזר מה שקורה בארה"ב עם מר ויאריאל, שכבר לא רשום בין העצורים ואנחנו רוצים לדעת איפה הוא נמצא. אין שום סיבה שיעזוב את הכלא כי הוא נידון לשנים רבות, אלא אם כן היה איזשהו הסכם".

לה ברברי גדל בלרדו, טקסס, וקיבל את הכינוי שלו ממאמן כדורגל בתיכון שבגלל שהוא נראה כמו בובת קן בשל עיניו הכחולות ועור הפנים הבהיר שלו.

 

(צילום: Getty Images)

 

במשך שנים רבות הוא הצליח לחמוק מהרשויות, על אף שהוצבו פרסים בסך מיליוני דולרים עבורו. לבסוף, בשנת 2010, הוא נלכד במהלך קרב יריות עם הרשויות המקסיקניות בבית בצפון מערב עיר הבירה. באותה תקופת זמן, הוא היה האזרח האמריקאי היחיד שאי פעם הצליח להגיע למקום כה בכיר בקרטלים של מקסיקו.

לה ברבי עבר למקסיקו בשנות ה-90 לאחר שהואשם בארצות הברית בסחר במריחואנה, על פי הדיווחים. עד מהרה הוא הפך לאחד מאוכפי חוקי העולם התחתון האכזריים ביותר במסגרת הקרבות בין סוחרי סמים, שהותירו מאות הרוגים.

כאשר עבר עבור קרטל סינלואה, ואלדז-וליריאל התבקש מאל-צ'אפו לעזור לשחד את עובדי הכלא המקסיקני כדי להעביר משהו לבנו של מנהיג הקרטל. כששני הסוהרים לקחו את השוחד אך ביקשו יותר כסף עבור הסיוע שלהם, לה ברברי התרגז והרג אותם בייסורים.

בשנת 2010 הוגש נגדו כתב אישום בארה"ב והוא הוסגר חמש שנים לאחר מכן, אז נמצא אשם בסחר בסמים ובהלבנת הון. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE