הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדוע אנו רעבים יותר בחורף ומה כדאי לאכול כשהטמפרטורות יורדות?
הקור והחושך המוקדם מזמנים שינויים, בעיקר סביב התזונה שלנו. אז מה בדיוק קורה לגוף שלנו במהלך החורף, ומה מומלץ לאכול בשביל להעניק לגוף את מה שהוא צריך. הנה כל המידע שכדאי לדעת

הקור, השמש שיורדת מוקדם, והימים הקצרים, משפיעים על סדר היום, על מצב הרוח, וכמובן גם על תחושת הרעב שלנו. בעונה הקרה החשק למתוקים ופחמימות עולה, ולכן זה בדיוק הזמן לעבור לתזונת חורף. הסיבה העיקרית לשינוי שאנו חשים קשורה לעובדה כי בחורף יש יותר שעות חשיכה ופחות שעות אור. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מצב זה משנה את מינוני הסרוטונין והמלטונין. אשר אחראים על תחושת השובע ועל מצב רוח טוב. במילים אחרות, החשיפה הממושכת לחושך מורידה את רמות הסרוטונין ומעלה את רמות המלטונין בגופנו , לכן בחורף אנו חשים עייפים יותר, מדוכדכים יותר ורעבים יותר. הפחמימות מובילות להעלאת סרוטונין ולשיפור מצב הרוח, לכן בחורף יש לנו נטייה לחפש מאכלים עשירים בפחמימות.

אז מה כדאי לאכול בכל זאת? מומלץ לבחור מאכלים חמים ובעלי ערך תזונתי גבוה אך שלא יובילו לעלייה במשקל או לפגיעה בבריאות. הנה כמה הצעות נהדרות במיוחד:

מרק

המרק אינו רק אוכל מחמם אלא גם משביע, מזין וקל יחסית להכנה. רצוי להתבסס על מרק ירקות ולהוסיף מקור חלבון כמו טופו וקטניות. כמו כן אפשר להעשיר את המרק בפחמימות מורכבות ובסיבים, כמו אורז מלא, שיבולת שועל או גריסים. נסו להימנע מהוספת אוכל מעובד כמו שקדי מרק, קרוטונים או שמנת.

סלט חם 

פתרון מצוין למנה משביעה, מחממת ומפנקת. במקום לחתוך ירקות ולאכול אותם טריים, שימו ירקות על מגש בתנור, כמו עגבניות, פלפלים, גזר, קישואים ובצל. תבלו במעט שמן זית ומלח וצלו בחום גבוה. לאחר ריכוך הירקות תוכלו לנשנש מהם בחופשיות. כמובן שגם ניתן להקפיץ ירקות על מחשבת, עם תבלינים שאוהבים, לצד אורז לבן. 

שתייה 

בחורף יש נטייה לשתות פחות, משום שאנו מרגישים פחות צמאים. ובכל זאת, חשוב לשתות לפחות 8 כוסות נוזלים ביום. על מנת להפוך את השתייה לקלה יותר אפשר לשתות יותר שתייה חמה אך להקפיד שהיא לא תהייה ממותקת בסוכר או עשירה בקפאין. ניתן לשתות חליטות צמחים או מים חמים ולהוסיף להם קינמון, ג'ינג'ר, נענע, לואיזה, מרווה ועשבי תיבול נוספים שיעזרו בחימום הגוף.

דייסה חמה

דייסה על בסיס חלב או תחליפי חלב המכילה פחמימה מלאה כמו שיבולת שועל, כוסמת ואף זרעי פשתן עשירים בסיבים, יכולה להשביע ולהגביר את תחושת החמימות. כמו כן, תיבול בקינמון או במעט מי ורדים ישדרגו את הדיסה שלכם פלאים. 

לסיום, אל תשכחו לזוז

בחורף הכי כיף להישאר בבית ולהתכרבל מתחת לשמיכה, אך פעילות גופנית תעזור לנו להתמודד טוב יותר עם הקור, תחזק את המערכת החיסונית ותשפר את מצב הרוח. נצלו כל יום שבו מזג האוויר נעים וצאו להליכה או לכל פעילות אחרת. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE