הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גווין ניוסום בביקורת נדירה על ממשל ביידן: 'קליפורניה עומדת להישבר תחת זרם המהגרים'
המושל הדמוקרטי לא נוהג לדבר על משבר המהגרים, אך לקראת סיום המדיניות בגבול, מבלי אחת חלופית קיימת, הוא הביע את דאגתו מפני הזינוק הצפוי במספר חוצי הגבול

המושל הדמוקרטי של קליפורניה, גווין ניוסום, אמר ביום שני כי המדינה שלו עומדת "להישבר", זאת בשל התוכנית של ממשל ביידן לסיים בעוד כשבוע את מדיניות הגבול שהחלה בתקופת ממשל טראמפ.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הגבול בסן דייגו, קליפורניה (צילום: EPA)

 

עד לסיום בחירות אמצע הקדנציה, הדמוקרטים לא נהגו להתייחס יותר מדי למשבר המהגרים, שכן הנושא היה אחד הביקורות העיקריות נגדם. אך בעוד שבוע תגיעה לסיומה מדיניות 'כותרת 42', שעברה על ידי דונלד טראמפ במטרה לגרש את חוצי הגבול בקלות, וכל הגורמים מדברים על זינוק חד במספר המהגרים. 

בראיון לרשת ABC, ניוסום אמר כי "העובדה היא שמה שיש לנו כרגע לא עובד, וזה עומד להישבר ביום שאחרי כותרת 42, אלא אם ניקח אחריות כלשהי".

"אני אומר את זה בתור אבא", אמר המושל הדמוקרטי. "אני אומר את זה בתור מישהו שמרגיש אחראי להיות חלק מהפתרון, ואני מנסה לעשות כאן כמיטב יכולתי". 

ניוסום טען שממשלת ארצות הברית שולחת אל קליפורניה יותר ויותר" מהגרים, זאת מכיוון שהגולדן סטייט "דואגת לאנשים", ואז הוסיף: "ככל שנעשה יותר, הנטל המוטל עלינו הופך להיות לא פרופורציונלי".

הוא המשיך ותיאר את המצב הקשה במדינה: "כבר תשעה מהמקלטים שלנו הם בתפוסה מלאה. אנחנו לא יכולים להמשיך לממן את כל המקלטים האלה בגלל הלחצים התקציביים שמופעלים על המדינה ובעיות הקיזוז שאני צריך לטפל בהן… המציאות היא, שאנשים יגמרו ברחובות".

 

(צילום: Shutterstock)

 

כאמור, דבריו של ניוסום מפתיעים למדי שכן במשך שנים הגולדן סטייט החזיקה בדגל מדיניות ההכלה וההגנה למהגרים בלתי חוקיים. בספטמבר, ניוסום חתם על הצעת חוק אשר מאפשרת למהגרים בלתי חוקיים להשיג תעודת זהות במדינה, ואמר אז: "אנחנו מדינת מקלט - מדינה עם רוב-מיעוט, שבה 27% מאיתנו הם מהגרים".

על פי המכון למדיניות ציבורית של קליפורניה, כ-22% מכמעט 11 מיליון המהגרים בגולדן סטייט, נמצאים במדינה באופן בלתי חוקי. 

וכך, עם סיום מדיניות 42, המכונה גם 'הישארו במקסיקו', ממשל ביידן מבקש מימון נוסף של מיליארדי דולרים עבור טיפול משבר הגבול, מכיוון שכל הגורמים המומחים מצפים לזינוק עצום של מהגרים שיחצו את הגבול באופן בלתי חוקי.



1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE