הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש חושף: אלו הויטמינים שכדאי לקחת בזמן הריון
מסתבר כי בתקופת ההריון קיימים שני ויטמינים מרכזיים וחשובים במיוחד, אותם חשוב לקחת לאורך כל הדרך, עד ללידה המיוחלת, והם חומצה פולית וויטמין D. הנה כל המידע שכדאי לדעת

מחקר חדש סקר את האפקט שיש לוויטמינים ותוספים הנלקחים בהריון – כמו ברזל, הוויטמינים C, E ו-A וכן חומצה פולית וויטמין D –על בריאותם של האם והעובר. מסתבר כי רבים מהמולטי ויטמינים שנשים נוטלות במהלך ההריון כוללים פעמים רבות לפחות 20 ויטמינים ומינרלים שונים.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החוקרים מצאו הוכחות מדעיות לכך שחומצה פולית חיונית לנשים הרות, מהסיבה שהיא עשויה לצמצם את הסיכון לנזקים בתחום התפתחות המוח ועמוד השדרה של העובר. גם בנוגע לוויטמין D ישנן תובנות חדשות כאשר המרכזית ביניהן היא תרומתו לספיגת סידן מוגברת באם ובעובר, מה שעשוי לסייע בבניית העצמות והשיניים. 

על פי ארגון הבריאות העולמי המינון היומי המומלץ של חומצה פולית לנשים המתכננות להרות, כמו גם לנשים הרות, הוא 400 מיקרוגרם. כמו כן, תרומתו של ויטמין D מתבטאת בהפחתה משמעותית של הסיכון למומים בתעלה העצבית, כאשר מומלץ לבדוק את רמתו אצל האשה ובהתאם לכך לבחון נטילתו באופן חיצוני.  

ויטמין D אינו ויטמין רגיל, משום שהוא בעל פעולה דומה לזו של הורמון בגוף האדם. ויטמין D קשור לתהליך ויסות כמות הסידן והזרחן בגוף, שחשוב בשמירה על הבריאות בייחוד עבור עצמות הגוף והשיניים. תקופת ההריון וההנקה היא אחת התקופות הקריטיות בה חשוב לשמור על רמות תקינות של ויטמין D, כדי לספק לעובר ולתינוק מספיק ממנו. 

בנוסף, מחסור בויטמין D בהריון קשור לסיבוכים רבים דוגמת רעלת הריון, סוכרת היריון, הפרעות במבנה העצם של העובר, סיכון גבוה יותר ללידה בניתוח קיסרי דחוף ולידה מוקדמת. לרוב באמצעות נטילת תוספת של ויטמין D, כחלק מתערובת הוויטמינים להיריון והנקה, מקבלות האימהות את הכמות הנדרשת להן. כמו כן, מקורות נוספים לויטמין D הם דגים שומניים כגון סלמון, מקרל וסרדינים, גם ביצים ובשר. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE