הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יומיים לסיום מדיניות הגבול: אל פאסו הכריזה מצב חירום, מושל טקסס מזהיר מפני "כאוס מוחלט"
גרג אבוט אמר כי רגע אחרון לפני שהמצב בדרום מאבד שליטה, בית המשפט חייב להתערב ולחייב את המשך כותרת 42'. "יש כל סיבה לשמור על המדיניות הזאת"

מדיניות הגבול 'הישארו במקסיקו' תגיעה לסיומה ביום רביעי הקרוב, ומושל טקסס גרג אבוט מזהיר כי המציאות החדשה תגרום "לכאוס מוחלט" בגבול הדרומי שגם ככה מוצף בכמויות בלתי נתפסות של מהגרים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

בית משפט פדרלי לערעורים דחה ביום שישי את ההצעה של מספר מדינות רפובליקניות להשעות את הפסיקה הקובעת את סיומה של המדיניות, הקרויה באופן רשמי 'כותרת 42', אשר אפשרה לסוכני הגבול לגרש מהגרים בחזרה אל מקסיקו.

בראיון שערך ביום ראשון לרשת ABC, אבוט הזהיר: "אם בתי המשפט לא יתערבו ויעצרו את ביטול 'כותרת 42', זה יהיה כאוס מוחלט".

אז, אבוט התייחס לשאלה מדוע יש להמשיך עם המדיניות, שעוסקת בסיכון בריאות הציבור ולא בהגירה, שכן היא הוחלה על ידי ממשל טראמפ בתחילת המגפה כדי להגביל את התפשטות הנגיף. 

"בין אם זה נגיף הקורונה או נושא אחר, כשיש לך אנשים שמגיעים מרחבי העולם בלי לדעת בכלל מה המצב הבריאותי שלהם, זה כמעט בהגדרה של סיכון לבריאות הציבור. ולכן יש כל סיבה לשמור על המדיניות", אמר.

על פי הערכות, ביטול המדיניות תגרום ליותר מ-6,000 מהגרים לחצות את הגבול מדי יום אל עיירות הגבול שמתמודדות עם מציאות פתרונות דיור ואוכל עבור חוצי הגבול, שהגיעו בהמוניהם השנה עם מספרים ששברו שיאים.

 

 

אחת הערים שהכי סובלות מהמשבר היא אל פאסו, שם ראש העיר הדמוקרטי הכריז ביום שבת על מצב חירום. 

"מבקשי המקלט שלנו אינם בטוחים. יש לנו מאות ומאות אנשים ברחובות, וזו לא הדרך שבה אנחנו מתייחסים לאנשים שלנו", אמר אוסקר ליסר במסיבת עיתונאים, והוסיף כי ייתכן שהעיר תיאלץ להשתמש בבסיס צבאי סמוך כדי לשכן מהגרים. 

בהמשך הראיון ב-ABC, אבוט אמר כי הכמות העצומה של המהגרים שמסתננים אל תוך ארצות הברית למעשה פוגע בסיכויים של אחרים שרוצים להיכנס לארה"ב באופן חוקי. "יש אנשים ברחבי העולם שיש להם סיבה תקפה, מוצקה, להגיע לארה"ב והם יכולים לעשות זאת באופן חוקי. אבל הם נדחקים עוד ועוד ועוד אחורה מהקו, בגלל האלפים שחוצים את הגבול באופן בלתי חוקי".

 

67% לא
33% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE