הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עשרות אלפי מהגרים מחכים בצד המקסיקני לרגע שמדיניות הגבול האמריקאית תסתיים
ברגע ש'כותרת 42' תגיעה לסיומה, הסמכויות של רשויות החוק יהיו מצומצמות בהרבה והן לא יצליחו להשתלט על זרם המהגרים שייכנסו ללא בעיה אל שטח ארצות הברית

כ-20,000 מהגרים עומדים במקסיקו מעבר לגבול עם אל פאסו, טקסס, ומחכים לרגע שבו מדיניות הגבול האמריקאית תגיעה לסיומה - וכך הם יוכלו להיכנס אל תוך ארצות הברית. וזה, כאמור, רק בנקודת גבול אחת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

ראש עיריית אל פאסו, אוסקר ליסר הדמוקרטי, ערך ביום שני מסיבת עיתונאים ואמר: "דיברנו עם כמה שותפים במקסיקו, ואנחנו מדברים גם עם משמר הגבול, ואלה הם המספרים שקיבלנו. המקלטים בסיודאד חוארס מלאים לחלוטין היום, והם מאמינים שיש כ-20,000 איש שמוכנים להיכנס לאל פאסו".

מדיניות הגבול 'כותרת 42', המכונה 'הישארו במקסיקו', אמורה להסתיים מחר, רביעי, ומכניסה מדינות רבות בארצות הברית אל חרדה ממשית מפני זרם מהגרים שלא ניתן יהיה להשתלט עליו. 

בינתיים, תובעים כלליים של 19 מדינות ביצעו הגשת חירום לבית המשפט העליון, מה שמאפשר עצירה זמנית לסיום המדיניות, שהחלה במרץ 2020 תחת ממשל טראמפ כחלק מניסיון להאט את התפשטות נגיף הקורונה. מאז שנכנסה לתוקף, סוכני הגבול גירשו 40% חוצי גבול בלתי חוקיים. 

אך מדובר בעצירה זמנית בלבד, וגם אם ייקח עוד כמה ימים עד שהמדיניות תסתיים, מנהיגים מקומיים מזהירים מפני לפחות 5,000 מהגרים שינסו לעבור את הגבול בין מקסיקו לארצות הברית, ללא שום מדיניות ממשלתית אשר נותנת כוח לסוכני הגבול להתמודד עם המשבר.

ואל פאסו, היא כיום מוקד משבר הגבול כאשר שם עוברים יותר מהגרים מכל מקום אחר בארצות הברית. ראש העיר ליסר הכריז ביום שבת על מצב חירום וביקש עזרה דחופה מטקסס ומהממשל הפדרלי כדי להקים עוד מקלטים, להסיע מהגרים מקהילות הגבול העמוסות ולקבל תוספת כוח אדם. 

 

 

עיירת הגבול מבקשת להקים "מקלט המוני", עם הצלב האדום האמריקאי שיביא 10,000 מיטות כדי שאנשים יוכלו לישון בהם. בינתיים, בכירים באל פאסו בוחנים אפשרות להשתמש במרכז הכנסים של העיר ובמתקני מחוז בית הספר. "כל המתקנים יילקחו כשיקול", אמר ליסר.

כמו כן, 400 חיילים של המשמר הלאומי של טקסס עזבו ביום שני את פורת וורת' ונחתו באל פאסו כדי להתכונן למשבר האבטחה. כוחות המשמר מאומנים היטב בלתת "תגובה להגירה המונית".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE