הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יותר ויותר רפובליקנים פועלים לנתק את האחיזה של טראמפ מהמפלגה
גורמים רבים רואים את ההפסדים, התדמיתיים בעיקר, של הנשיא לשעבר - ומנצלים את ההזדמנות לזהות את המצביעים המאוכזבים ולזכות באהדה שלהם

דיווח של ה'וושינגטון פוסט' שפורסם ביום שבת טען כי כמה גורמים רפובליקנים מנצלים את עונת החגים עבור התכנון שלהם להפיל את דונלד טראמפ לפני הבחירות ב-2024. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

כזכור, הנשיא לשעבר הכריז לפני כחודש וחצי כי הוא יתמודד עבור קדנציה שנייה, זאת ימים ספורים לאחר שהמפלגה הרפובליקנית רשמה הישגים לא טובים בבחירות האמצע, ובעיקר המועמדים שנתמכו על ידי טראמפ עצמו הפסידו. 

מאז, הקמפיין שלו המשיך לצבור הפסדים לתדמית שלו, בעיקר משפטיים, מה שנותן לחלק מהרפובליקנים תקווה להפריד את האחיזה שלו מהנהגת המפלגה. 

מושל פלורידה רון דה-סנטיס, הנחשב לרפובליקני היחיד שיכול להביס את טראמפ, רכש לאחרונה שטחי פרסום בגוגל ובפייסבוק המכוונים לקהל של כל ארצות הברית, ולא רק של מדינת הסאנשיין. אמנם הוא לא הכריז על מועמדות לנשיאות, ומספר פעמים אף הכחיש כי הוא מכוון לשם בבחירות הבאות, אך הפופולריות שלו ממשיכה לעלות בקרב השמרנים.

ודה-סנטיס הוא לא הרפובליקני היחיד. הסנאטור טים סקוט מדרום קרוליינה, שגם הוא כמו מושל פלורידה זכה פעם נוספת באמון הציבור בבחירות בנובמבר, השיק מודעות ברשתות החברתיות עבור הקהל הלאומי. 

גם סגן הנשיא לשעבר מייק פנס, מושל ארקנסו אסא האצ'ינסון, ששניהם הפכו לדמויות רפובליקניות ביקורתיות כלפי טראמפ - ניהלו שיחות עם תורמים פוטנציאליים, כך לפי הדיווחים.

פנס התבטא לעתים קרובות נגד הטענות הנרחבות של טראמפ להונאת בוחרים, החל לאחרונה להעסיק צוות פוליטי במה שגרר ספקולציות שהוא ינסה להעמיד את עצמו לראשות ההנהגה הרפובליקנית. 

בינתיים, גם מושל וירג'יניה גלן יאנגקין נפגש עם תורמים. הנציגה ליז צ'ייני מיומינג, אולי המבקרת הקולנית ביותר של טראמפ מתוך המפלגה הרפובליקנית, אמרה שהיא שוקלת לרוץ לנשיאות. מושל ניו המפשייר, כריס סונונו, השיק אף הוא מודעות באינטרנט לכל האמריקאים למרות שאמר שאין לו כוונה לרוץ לנשיאות.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE