הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הורים שימו לב: כך תזונת הילדים משפיעה על ההתנהגות שלהם
כולנו יודעים כי תזונה לקויה יכולה לגרום לבעיות בריאות שונות ולעלייה במשקל, אך האם ידעתם כי התזונה משפיעה באופן ישיר גם על בעיות התנהגות, יכולות ריכוז, ואפילו אלימות? אז מה מומלץ לאכול? וכיצד תוכלו לשכנע את הילד לאכול בריא? הנה כל המידע

אין מה לעשות, חטיפים, שוקולד ופחמימות הם חלק מהתפריט של ילדים רבים. כיום זה כבר ידוע כי שאכילה מוגזמת ולא בריאה בגילאי 4-7 מקשה על הילדים בגיל יותר מבוגר להיפטר מההרגל המגונה. כמו כן, מחקרים מצאו קשר בין צריכה מוגזמת של מתוקים לבין אלימות, משום שזה משנה את רמת הסוכר בדם. כך למשל, כאשר אנו לא מלמדים את ילדינו דחיית סיפוקים בצריכת ממתקים, הם יתקשו להתאפק גם בתחומים נוספים. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז נכון, מתוקים ופחמימות הם דברים שרצוי להתרחק מהם, אך לא כל הפחמימות. כך למשל דגנים, עדשים, קטניות וירקות טובים בהרבה מפחמימות פשוטות. כמו כן, נמצא כי צריכה רבה מדי של פחמימות מביאה למצבי קיצון של עיכוב התפתחותי בדיבור והתנהגות. לדוגמא, ילדים עם תופעות כגון אסתמה של העור או אסתמה רגילה, מדווחים על הקלה גדולה כאשר מתחילים בשינוי תזונתי מתאים, ונצמדים לתזונה בריאה יותר.

אז מה אפשר לעשות בשביל לשדרג את תזונת הילדים שלנו?

עוברים לפחמימות מורכבות. 

מתייעצים עם תזונאית/ נטורופתית.

מוסיפים חלבונים וגם סיבים תזונתיים אשר גורמים לתחושת שובע ורוגע.

מוסיפים פירות, זרעים ואגוזים. ועוברים בהדרגה לפסטות וקמחים מלאים.

כמו כן, נסו להימנע מקניית מוצרים עם תחליפי סוכר. הם אמנם לא מעלים את רמת הסוכר בדם אבל יש להם השפעות שליליות על ילדים: מחקרים מוכיחים שתחליף הסוכר גורם לסיוטים, זיכרון ירוד, התפרצויות זעם ובחילות. בנוסף, נסו ולא לוותר על ארוחת הבוקר של הילד. הוכח מחקרית שילדים שאוכלים ארוחת בוקר מגיעים להישגים טובים יותר מבחינת ביצועים ורמת ריכוז. זה יכול להיות כל דבר בריא - כריך מלחם מלא וממרח בריא כמו אבוקדו, טחינה וכדומה. פרי, יוגורט וגרנולה, דייסה ועוד.

לסיום, כיצד תוכלו להתחיל ולהרחיק את ילדכם ממתוקים?

הקפידו על ארוחת מסודרות ליד שולחן האוכל ולא ליד הטלוויזיה.

השתדלו להכניס הביתה חטיפים בריאים.

קנו במידתיות – אל תהפכו את הבית למחסן ממתקים ואל תאפשרו לילדים גישה חופשית אליהם.

שמשו מודל אכילה חיובי לילד.

אל תקנו את אהבתם באמצעות ממתקים.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE