הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרמה מעבר לגבול: חמושים פרצו לבית כלא במקסיקו - 20 אסירים נמלטו, 14 הרוגים
עשרה סוהרים וארבעה אסירים נהרגו במתקפה שנפתחה בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון, בצד השני של אל פאסו. הצבא המקסיקני וכוחות משטרה רבים הצליחו להחזיר את השליטה לאחר מספר שעות

למעלה מ-20 אסירים נמלטו מאחד מבתי הכלא הידועים לשמצה במקסיקו, שנמצא ממש מעבר לגבול עם אל פאסו שבטקסס, לאחר שקבוצה של חמושים הגיעו עם כלי רכש משוריינים אל המקום ופתחו במתקפה - שהביאה למותם של 10 סוהרים וארבעה אסירים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

כלי הרכב החמושים הגיעו לבית הכלא בסיודאד חוארס, שבבעלות המדינה, בסביבות השעה 7:00 בבוקר, ופתחו באש לעבר הסוהרים. כך נמסר בהצהרה של משרד התובע של מדינת צ'יוואווה. 

כאמור, בסך הכל 14 אנשים נהרגו במתקפה ו-24 אסירים נמלטו, כמו כן 14 בני אדם נוספים נפצעו. 

צבא מקסיקו, חיילי המשמר הלאומי וצוותים של המשטרה המקומים הגיבו למתקפה, ובשעות אחר הצהריים כבר הצליחו להחזיר את השליטה בבית הכלא. לאחר מכן, נפתחה חקירה לנסיבות האירוע החמור, אם כי לא חריג עד מאוד. 

בית הכלא, הממוקם בעיר סרסו, נחשב לאחד המוסדות המסוכנים ביותר באמריקה הלטינית, שכבר רשם הפרות סדר קטלניות, כולל אחת ב-2009 עם 20 הרוגים, ואחת נוספת ב-2011 עם 17 בני אדם שמתו.

 

 

באוגוסט האחרון התפתחה מהומה גדולה בבית הסוהר שהתפשטה לרחובות חוארס, והביאה למותם של כעשרה אנשים. באותה תקרית, שני אסירים נהרגו בתוך בית הכלא, ואז חברי כנופיות החלו לירות בעיירה וגרמו, בין היתר, למותם של ארבעה עובדים של תחנת רדיו שעשו עבודת שטח.

ובכלל, אירועים אלימים נפוצים בבתי כלא במקסיקו. עימותים מתפרצים באופן קבוע בין אסירים הנמצאים בכנופיות יריבות, כאשר בבתי סוהר כמו זה שבחוארס נמצאים הרבה חברי קרטלי סמים שונים - כך שהמתיחות עולה עוד יותר.

זמן קצר לפני המתקפה על בית הכלא ביום ראשון, צוותים של המשטרה העירונית הותקפו על ידי חמושים, אך הם פתחו במרדף אחריהם והצליחו לעצור ארבעה גברים. מאוחר יותר, שוטרים הרגו שני חמושים שנסעו ברכב שטח. לא ברור אם יש קשר בין המתקפות הללו לפריצה לבית הסוהר. 



17% לא
83% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE