הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אילון מאסק שבר שיא עולמי חדש: האדם שהפסיד הכי הרבה כסף
המיליארדר, שעד לפני כחודש הוא החזיק בתואר האיש העשיר בעולם, איבד 200 מיליארד דולר מהשווי הנקי שלו - מה שהכניס אותו לספר ההיסטוריה

המיליארדר אילון מאסק, לשעבר האיש העשיר בעולם, שבר שיא חדש אבל הרבה פחות נוצץ מהקודמים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

מייסד טסלה ומנכ"ל טוויטר קיבל את התואר האדם הראשון בהיסטוריה שהפסיד 200 מיליארד דולר מהשווי הנקי שלו, כך לפי פרסום של 'בלומברג'. 

הנפילה של מאסק בן ה-51 מגיעה לאחר שבשנת 2021, הוא הפך לאדם השני שצבר הון של יותר מ-200 מיליארד דולר, אחרי מייסד אמזון ג'ף בזוס. 

בנובמבר אשתקד, השווי הנקי של מאסק הגיע לשיא היסטורי של 340 מיליארד דולר, אך כעת עושרו צנח לכ-140 מיליארד דולר, כאשר מניות טסלה נפלו ב-65% בחודשים האחרונים.

זאת גם הייתה השנה הגרועה ביותר עבור יצרנית המכוניות החשמליות, עם ירידה של 11% רק ביום שלישי האחרון, לאחר שדווח כי עלייה במקרי הקורונה בשנחאי, סין, אילצה את טסלה להפסיק זמנית את הייצור.

בהודעה שנשלחה לעובדים ביום רביעי, מאסר הודה להם על "הביצוע יוצא הדופן" שלהם במהלך השנה, תוך שהוא ממעיט במדדים העגומים של החברה. "אל תהיו מוטרדים מהטירוף של שוק המניות. כאשר אנו מפגינים ביצועים מצוינים מתמשכים, השוק יקיר בכך". כתב המנכ"ל לעובדיו.

וכך, כאמור, בחודש שעבר מאסק איבד את התואר של האיש העשיר בעולם, כאשר השרביט הועבר לברנרד ארנו הצרפתי, יו"ר ומנכ"ל LVMH וחברות רבות נוספות.

וכאשר כניסתו לטוויטר כמנכ"ל עלתה לו ביוקר - לפני כשבועיים מאסק פרסם בחשבונו סקר השואל את עוקביו האם הוא צריך לפרוש מתפקידו, והבטיח כי יפעל לפי רצון הגולשים. 

לאחר כמה שעות שההצבעה הייתה פתוחה, מאסק סגר אותה והתוצאות היו חד משמעיות - 57.5% מ-17.5 מיליון האנשים שהצביעו, אמרו כי הוא צריך לעזוב את תפקידו כמנכ"ל, בעוד ש-42.5 ענו שעליו להישאר. 

 

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE