הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצינון הופיע? אלה הפירות והירקות שמומלץ שתאכלו
החורף כבר כאן ואיתו שלל מחלות החורף כגון שפעת וצינון. אם כבר הכנתם לעצמך כוס תה גדולה עם לימון ודבש, כדאי שתכירו גם את הירקות והפירות שכדאי שתוסיפו לתפריט בתקופת הצינון, שיעזרו להיפטר ממנו במהירות ובקלות

נראה כי העונה הקרה השנה מביאה עימה לא מעט מקרי שפעת וצינון, אך החדשות הטובות הן שניתן להיפטר מהצינון בקלות על ידי היצמדות לתזונה מסוימת, או באכילת ירקות ופירות ספציפיים. אז מה מומלץ לאכול בתקופת הצינון? הנה הרשימה המלאה

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אחד האלמנטים שעוזרים למערכת החיסונית שלנו להתחזק ולהבריא אותנו הוא הויטמין C, המשמש כנוגד חמצון יעיל במיוחד. את הויטמין החשוב הזה ניתן למצוא במגוון פירות וירקות, אשר צריכה מוגברת שלו תורמת להחלמה מהירה מתסמיני שפעת וצינון. 

פלפל אדום

פלפל אחד מספק את מנת הוויטמין C המומלצת - 100 מ"ג - פי כמה מתפוזים למשל. בנוסף, הוא מכיל מספר נוגדי חמצון חשובים כמו לוטאין וזיאקסנטין, החשובים לשמירה על בריאות העין. בנוסף, הוא מכיל בטא קרוטן המהווה מקור עיקרי לויטמין A.

עגבניה

יכולה לספק אחוז גבוה מהצריכה המומלצת של ויטמין C (רק בצורתה הטבעית, כלומר לא מבושלת או אפויה). היא גם מקור טוב של ויטמין A המסייע לחיזוק מערכת החיסון, הראייה ובריאות העור. בעגבניות יש גם ויטמין K, שתורם לבריאות העצם, ואשלגן - רכיב מפתח בבריאות ותפקוד הלב.

פירות הדר

מלאים בוויטמין C המתפקד כנוגד חמצון חשוב מאוד, מה שמעודד יצירת תאי דם לבנים והוא בעל סגולות אנטי ויראליות ומחטאות. תפוזים, ומשפחת פירות ההדר מכילים פלבנואידים שנמצאו במחקרים כתורמים לשמירת בריאות הלב, מסייעים בייצוב רמות הסוכר בדם ומסייעים להורדת ואיזון כולסטרול. בנוסף, הם מלאים באשלגן, סיבים תזונתיים ונוזלים, ומצד שני הם מכילים מעט קלוריות ותורמים לפעילות מערכת העיכול.

קיווי 

אחת הדרכים הכי פשוטות למלא את מכסת הצריכה היומית המומלצת של ויטמין C. פרי אחד מכיל 100 גרם של ויטמין C, שהם 150 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת. יש אפילו מחקרים שמראים שאכילת קיווי מיטיבה עם חולי אסתמה.

תותים

בין הפירות המובילים בכמות ויטמין C, בכוס אחת יש את כמות הדרושה לנו ביום. התות עשיר בוויטמין C, כך שהוא תורם למערכת החיסונית, זאת בנוסף לעובדה שבתותים נמצאת כמות גדולה של אחד מנוגדי החמצון החשובים בטבע - האנתוציאנינים. התותים הם גם מקור מצויין לחומצה פולית, וכמו כן הם מכילים ויטמינים נוספים כמו- ויטמין k ויטמינים ממשפחת ויטמיני B.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE