הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגפת האופיואידים: כמות שיא של פנטניל נתפסה בניו יורק במהלך 2022
מספר הסמים מסוג פנטניל שנתפסו אשתקד זינק ב-152% ■ "עם כמות כזו ניתן היה להרוג את כל תושבי המדינה שלוש פעמים", הצהירו במשרד ה-DEA במנהטן בעקבות חשיפת הדוח, שמצביע על מגמה קשה במיוחד

רשויות החוק בניו יורק החרימו בשנה שעברה כמות שיא של סמים מסוג פנטניל - הן האבקה עצמה והן כדורים שעליהם נמצאו שאריות של האופיואיד המסוכן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סמים מסוג פנטניל שנתפסו בניו יורק (צילום: AP)

 

בהודעה מיוחדת שפורסמה ע"י סניף ניו יורק של המנהל לאכיפת הסמים (DEA) ומשרד התביעה בעיריית ניו יורק הוסבר כי במהלך שנה שעברה הוחרמו 1.9 מיליון גלולות שעליהן נמצאו שאריות של פנטניל, ו-890 ק"ג של הסם - זינוק בלתי נתפס של 152% בהשוואה לשנה שעברה.

"רק כדי להמחיש את הכמות העצומה שעליה אנחנו מדברים, במהלך שנת 2022 החרמנו כמות פנטניל ששווה לכמות הנדרשת ל-3 מנות יתר קטלנית עבור כל אחד מתושבי המדינה", כתב פרנק טרנטינו, ראש ה-DEA בניו יורק, בהודעת הארגון.

למעשה, ארצות הברית נלחמת במגפה הפנטניל מזה מספר עשורים, אך כעת הוא הפך לסם השכיח ביותר במנות יתר קטלניות. לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), בשנה שעברה נרשמה עלייה של כ-22% במספר מקרי המוות כתוצאה ממנת יתר של פנטניל.

 

סמים מסוג פנטניל שנתפסו בניו יורק (צילום: Getty Images)

 

כזכור, כבר בקיץ דווח כי כמות הפנטניל שנתפסה בין יוני 2021 ליוני 2022 הייתה יכולה להרוג את כל תושבי ארצות הברית. בשנת 2021, אנשי סוכנות המכס והגנת הגבולות תפסו 10,500 פאונד, שזה יותר מ-4,760 ק"ג של הסם הקטלני. בחצי השנה הראשונה של 2022, הכמות שנתפסה עמדה על 12,000 פאונד, כמעט 5,500 ק"ג. 

ניתן להבין עד כמה המספרים האלה קטלניים, כאשר התזכיר מציין שהכמות הזו יכולה להרוג את כל אוכלוסיית ארצות הברית, ואף פי שמונה.

רבים מאמינים שיש קורלציה בין כמות הסמים למספר המפגשים בין סוכני הגבול למהגרים בלתי חוקיים. באוגוסט 2021, נתפסו 200,000 חוצי גבול וקצת יותר מאלף ק"ג של פנטניל בגבול הדרומי. בכללי, מספר המהגרים שחצו בשנת הכספים הזו אל תוך ארצות הברית הוא כ-2 מיליון איש, מספר שיא, עם כ-8,000 מעברים ביום.

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, קארין ז'אן-פייר, אמרה בסוף חודש אוגוסט כי ממשל ביידן "ראה עלייה של 200 אחוזים בתפיסות הפנטניל, מה שאומר שאנחנו עושים את העבודה לתפוס את סוחרי הסמים".

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE