הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מסמכים סודיים ביותר מתקופת ביידן כסגן הנשיא - נמצאו במשרד בוושינגטון
משרד המשפטים והבולשת הפדרלית חוקרים את המסמכים שאותרו במשרד שהיה שייך לביידן, מהימים בהם היה סגנו של אובמה. טראמפ הגיב: "מתי ה-FBI יפשוט על ביתו?"

משרד המשפטים האמריקאי חוקר מספר מסמכים מסווגים ביותר שנמצאו במשרד של ג'ו ביידן במכון מחקר בוושינגטון הבירה, מתקופתו כסגן הנשיא בממשל אובמה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

הפרסום מגיע חודשים בודדים לאחר הסערה סביב המסמכים שהוחרמו מביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אז ביידן התראיין ותקף אותו: "איך אפשר להיות כל כך חסר אחריות?".

המסמכים נמצאו בחודש נובמבר על ידי עורכי הדין האישיים של ביידן, כאשר הם סגרו שטחי משרדים במרכז ביידן לדיפלומטיה של אונ' פנסילבניה, שם ביידן שימש כפורפ' לשם כבוד עד שנת 2019. 

עם מציאת המסמכים הרגישים, עורכי הדין העבירו אותם לארכיון הלאומי, שהפנה את הנושא למחלקת המשפטים בשל אופיים, כאשר חלקם מסווגים ברמת סודי או רגיש ביותר.

מאז, לפי הוראתו של התובע הכללי מריק גרלנד, התובע האמריקני ג'ון לאוש, שמונה על ידי הנשיא לשעבר טראמפ, אחראי על החקירה לצד הבולשת הפדרלית. 

"הבית הלבן משתף פעולה עם הארכיון הלאומי ועם משרד המשפטים בנוגע לגילוי של מה שנראה כרישומי ניהול של אובמה-ביידן, כולל מספר קטן של מסמכים עם סימנים מסווגים", נמסר. "ביום שהם התגלו, משרד היועץ של הבית הלבן הודיע לארכיון הלאומי, שקיבל את החומרים למחרת בבוקר".

יתרה מכך, היועץ של הבית הלבן, ריצ'רד סאובר, הדגיש בהצהרה כי "המסמכים לא היו מושא לבקשה או חקירה קודמת של הארכיון". 

עם פרסום הנושא, טראמפ הגיב מיד: "מתי ה-FBI הולך לפשוט על הבתים הרבים שיש ברשותו של ג'ו ביידן? אולי אפילו על הבית הלבן? הסיווג של המסמכים האלה בהחלט לא הוסר".

כזכור, אחרי הסערה סביב המסמכים המסווגים שנמצאו בביתו של טראמפ במאר-א-לאגו, הנשיא ביידן העניק ראיון בו תקף את קודמו בתפקיד: "איך זה יכול לקרות, איך מישהו יכול להיות כל כך חסר אחריות? וחשבתי, איזה פרטים עשויים להיות שם שיסכנו מקורות ושיטות. זה פשוט כל כך חסר אחריות".



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE