הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הסדרה שכבשה את אמריקה: עונה חדשה של ״ילוסטון״
הדרמה המשפחתית על משפחה דורסנית ועשירה במערב אמריקה חוזרת למסך הקטן ומזכירה לכולנו שמדובר על אחת הסדרות הכי נצפות וחשובות שנעשו בשנים האחרונות, המצליחה לייצג את האקלים הפוליטי המורכב ברחבי המדינה

"ילוסטון" נוצרה על ידי טיילור שרידן אשר חי ונושם את הערבות הפראיות של אמריקה וכל המתרחש בתוכן. כידוע, במוקד הסדרה עומדת חוות ילוסטון, השייכת למשפחת דאטון ובראשה ג'ון דאטון, אלמן קשוח בגיל העמידה שהשמירה על החווה ומה שהיא מסמלת היא משימת חייו. המחויבות הזאת באה על חשבון משפחתו המורחבת, ובעיקר שלושת ילדיו, שהחיים בצלו הגדול מעצבים את חייהם בעל כורחם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לפני שבועיים עלתה העונה החדשה וקבעה שיא צפייה לפרק ראשון עבור שירות הסטרימינג האמריקאי -  8.23 מיליון צופים בפרק הבכורה - הישג שכל גוף שידור אחר בארצות הברית היה שמח לאמץ. כאמור, "ילוסטון" עוסקת בבוקרים קשוחים עם תפיסת עולם דיכוטומית הנלחמים על עצמאותם בעולם הולך ומשתנה. יזמים ערמומיים, יריבים מבית ומחוץ ועוד. דאטון הוא גיבור אמריקני מהזן הקלאסי: אינדיבידואליסט מושבע, קשוח כמו פלדה, נאמן עד כאב לדרכו וערכיו ומקדש נאמנות בכל מחיר.

כזכור, הסדרה עלתה לאוויר ב-20 ביוני 2018, וכבר מהרגע הראשון רשמה נתונים נאים - כשהרבה מזה ניתן היה לייחס לנוכחותו של קווין קוסטנר בקאסט. הכוכב הוותיק מגלם בסדרה את ג'ון דאטון השלישי, כאמור, הפטריארך הקשוח של המשפחה ובעליה של החווה המוצא את עצמו מול אתגרים בניסיון לשמור על ממלכתו. העונה החדשה מדגימה פוטנציאל אדיר, כאשר היא מעלה הילוך במוטיב המלודרמה ובכך מעוררת את קהל הצופים אך יותר ביחס לעונות הקודמות. המתח גדול יותר, ההזדהות רחבה יותר, ובהתאם לכך חווית הצפייה בהחלט משתדרגת. 

דוגמא לכך ניתן לראות למשל כאשר הבוקרים שחיים בחווה מטביעים בתג על עורם, ממש כמו בקר, בשביל לסמן את שייכותם למשהו גדול מהם. כך הם מהווים מין הוכחה לשקר שעושה דאטון בנפשו כשהוא מצייר את החזון האוטופי של הבוקר החופשי, שעושה דין לעצמו ומנהל את חייו בלי לעשות חשבון. במתח הזה מתחבאים כמה וכמה סיפורי משנה שהולכים ומתפתחים לאורך העונה החדשה, ומייצרים גיבורים בלתי נשכחים. 

לסיכום, יש משהו בעונה החדשה שהשפעתה ניכרת לאורך זמן, אולי זה המאבק הסיזיפי על דרך חיים שהולכת ונעלמת, שמעניק לה מימד אנושי ופגיע שנוגע ללב. מדי פעם היא מצליחה להעלות הרהורים על טבע האדם, על המשמעות האמיתית של חופש ועל כוחה של משפחה. אבל רוב הזמן היא פשוט עוצרת נשימה הן מבחינת הבימוי והן מבחינת הצילום והלוקיישנים. 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE