הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"תאוות בצע": מודרנה מעלה את המחיר לחיסוני הקורונה ב-400%
חברת התרופות מתכוננת לסיום החוזה של עם הממשלה ולמעבר לשוק המסחרי, והודיעה כי המחיר למנת חיסון אחת יזנק מ-26 דולר לעד 1130 דולר. "זו שערורייתי וזה לא מקובל"

המחוקקים זועמים על חברת התרופות מודרנה, שצפויה לעלות את המחירים עבור חיסוני הקורונה ב-400 אחוזים, מ-26 דולרים ל-110 עד 130 דולר למנה אחת. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

הסנאטור ברני סנדרס תקף את החברה בטענה שהיא מתעשרת מחיסון שפותח בסיוע כספי משלמי המסים: "החיסון הזה התגלה בשיתוף עם ה-NIH, עם סוכנות ממשלתית הנתמכת על ידי משלמי המסים של המדינה הזו. בנוסף, הממשלה השקיעה 1.9 מיליארד דולר למחקר ופיתוח עבור מודרנה ולאחר מכן הבטיחה לה מיליארדי דולרים במכירות".

בשנה שעברה, החברה גרפה 18.4 מיליארד דולר - רק ממכירות החיסון נגד הקורונה.

"זה עולה בערך 2 דולר לייצר את החיסון הזה", המשיך סנדרס. "אז משלמי המסים שהכניסו כסף לחיסון כדי להגן על הבריאות והחיים של העם האמריקאי, יוצרים כעת מיליארדרים בתעשייה -  בחברה שהולכת להעלות את המחירים פי ארבעה לעם האמריקאי.

"זה שערורייתי, זה לא מקובל, ואנחנו חייבים לעשות משהו בנידון", הוסיף.

 

 

מנכ"ל מודרנה, סטפן בנסל, הגן על השינויים במחירי החיסון ואמר ל'וול סטריט ג'ורנל': "אני חושב שסוג זה של תמחור עולה בקנה אחד עם הערך.

המהלך של מודרנה דומה לזה שביצעה היריבה שלה, פייזר, שהעלתה את מחירי החיסון שפיתחה עם BioNTech בכ-400% גם כן. 

בחודש שעבר, הסנאטורים אליזבן וורן ופיטר וולץ' שלחו מכתב למנכ"ל אלברט בורלא, וכינו את העלאת המחירים כ"תאוות בצע טהורה וקטלנית", והאשימו את החברה ב"רווח לא ראוי".

החיסון של מודרנה וגם של פייזר הועמדו לרשות האמריקאים בחינם לאחר רכישה מאסיבית על ידי הממשלה הפדרלית. אך כעת החברות מתכוננות להפצה מסחרית של החיסונים, לאחר שהחוזה שלהם יפוג עם הממשלה.

וגם תחת העסקה עם הממשל, מודרנה העלתה מחירים. ביולי נחתם חוזה חדש לפיו חברת התרופות תמכור לממשלה זריקות בוסטר ב-26 דולר למנה, כאשר בעבר המחיר שדרשה עמד על 16 דולרים למנה. 

גם פייזר העלתה מחירים, וקיבלה כ-30 דולר למנה, לעומת 19.50 דולר למנה בחוזים שנחתמו ב-2020.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE