הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דלים בשומן, עוזרים בהורדת כולסטרול ומנקים את העור: הכירו את היתרונות הרבים של הגריסים
הם נחשבים לדגן, ממש כמו אורז או חיטה, והם עשירים חלבון ושאר ויטמינים, אשלגן ומגנזיום. אך הגריסים גם מביאים עימם כמה יתרונות בריאותיים מפתיעים במיוחד. הנה עשרה כאלה

כבר עשרות אלפי שנים שהאנושות צורכת גריסים.  באירופה הם שימשו לאפיית לחם, עד שהגיעו החיטה והשיפון ליבשת. קיימים שני סוגי גריסים: הסוג הראשון כמעט אינו מעובד - רק קליפה גסה מורחקת ממנו והוא מכיל את הקליפות המזינות. הסוג השני, המכונה גריסי פנינה, עובר סילוק קליפה, לכן הוא עשיר פחות במרכיבי תזונה, אך גם פופולרי יותר, מכיוון שהוא מתבשל מהר ונוח ללעיסה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אז מה יש בגריסים?

רבע כוס גריסי פנינה יבשים מכילה 100 קלוריות, 3 גרם חלבון, 24 גרם פחמימות ו-1 גרם שומן. כמו בכמות זו תוכלו למצוא חמישה גרם סיבים, מכלול ויטמיני B, ברזל, סידן, זרחן, מגנזיום, אשלגן, אבץ וסלניום. 

היתרונות הבריאותיים של הגריסים: 

שומרים על מערכות הלב וכלי הדם: הגריסים מפחיתים את הסיכון ללקות במחלות לב שונות. זאת, כיוון שהם מאזנים את לחץ הדם, מפחיתים את רמות הכולסטרול בדם ומפחיתים את כמות השומן הבטני. השומן הבטני הוא מסוכן, כיוון שהוא מצטבר מסביב לאיברים הפנימיים ומעלה את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

יכולים להפחית את הסיכון לסוכרת: הגריסים מאזנים את רמות הסוכר בדם וכך משפרים את הפרשת האינסולין בגוף. בנוסף, בגריסים סיבים מסיסים רבים, שעוזרים להאט את קצב ספיגתו של הסוכר בדם. כל זה הופך את הגריסים למאכל מומלץ לאנשים הסובלים מטרום-סוכרת או לאנשים סוכרתיים, שצריכים לשמור על רמות מאוזנת של סוכר בדם.

מסייעים בשמירה על משקל גוף תקין: הגריסים הם בעלי אינדקס גליקמי נמוך ביחס למאכלים אחרים ולכן, מאזנים את רמות הסוכר בדם ומספקים תחושת שובע ממושכת, שמונעת אכילת יתר ומצמצמת משמעותית את הצורך בנשנושים בין הארוחות. הגריסים מכילים גם חומצות אמינו וסיבים תזונתיים רבים, שמסייעים בתהליכי הרזייה. בנוסף, הגריסים הם דלי קלוריות, כך שהם מושלמים לאנשים המתחילים בדיאטה ומעוניינים לשמור על משקל גוף תקין. 

משפרים את מערכת העיכול: בגריסים יש כמות גדולה של סיבים לא מסיסים, שמוסיפים נפח לצואה ומאיצים את פעילות העיכול, מה שעשוי למנוע עצירויות. בנוסף, הגריסים מונעים דלקות במערכת העיכול ותורמים לעיכול תקין.

מפחיתים דלקות מפרקים: בגריסים קיימת נחושת, שמנטרלת רדיקלים חופשיים בגוף ובכך מאפשרת לתאים להתחדש במהירות. כמו כן, היא עוזרת לקשר בין האלסטין לקולגן, שתורמים לתפקוד התקין של המפרקים. כך, גריסים יכולים להפחית באופן משמעותי את התסמינים של דלקות מפרקים.

שומרים על בריאות העצם: הגריסים מכילים כמות נכבדה של מגנזיום, מנגן וזרחן, מינרלים התורמים לחיזוק העצם, לבניית עצמות חדשות ולשמירה על מבנה עצם טוב. רבע כוס גריסים מכילה כ-15% מהצריכה היומית המומלצת של מגנזיום, כ-45% מהצריכה היומית המומלצת של מנגן וכ-12% מהצריכה היומית המומלצת של זרחן.

מפחיתים את הסיכון להיווצרות אבני כיס מרה: הסיבים התזונתיים שבגריסים מפחיתים באופן משמעותי את הצטברות והיווצרות אבנים בכיס המרה.

שומרים על עור הפנים: הגריסים מהווים מקור נהדר לסלניום, מינרל השומר על מראה עור פנים חלק ובריא יותר ומגביר את האלסטיות של הפנים.

מפחיתים את הסיכון לסרטן המעי הגס: הסיבים התזונתיים שבגריסים מזרזים את מעבר המזון דרך המעיים ומסוגלים לנקות חומרים מסרטנים מהמעיים. בנוסף, גם חומצות פנוליות וחומצה פיטית, שנמצאות בגריסים, תורמים בהפחתת התאים הסרטניים במעי הגס.

מפחיתים את הסיכון לסרטן השד: בגריסים נמצאים כמות גדולה של ליגננים, נוגדי חמצון אנטי-סרטניים, שיעילים במיוחד עבור נשים. על פי מחקרים, נראה כי צריכה יומיומית של גריסים עשויה להפחית ב-34-50% את הסיכון ללקות בסרטן השד.

איך משתמשים? ניתן לבשל ולהגיש כתוספת. מרתיחים כוס גריסים עם 3 כוסות מים וחצי כפית מלח, מנמיכים את האש ומאדים, עד שהמים נספגים, בדרך כלל 40 דקות. כמו כן, מגריסים אפשר להכין מרקים נהדרים, סלטים ותבשילים.  

23% לא
77% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE