הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חנויות סבן אילבן מצאו פתרון לבעיית ההומלסים - מוזיקה קלאסית: "זה מעצבן אותם"
בעלי חנויות בקליפורניה ובטקסס עלו על דרך מעניינת להרחיק את חסרי הבית המסתובבים בקרבת מקום ומטרידים את הלקוחות, והחלו לנגן אופרה בעוצמה חזקה. "זה עובד"

מספר חנויות של רשת סבן אילבן ברחבי ארצות הברית, כולל בטקסס וקליפורניה, החלו לנגן בעוצמה מוזיקה קלאסית ואופרה - זאת כטקטיקה להרתיע הומלסים מלהתיישב מחוץ לחנויות שלהם. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Getty Images)

 

ג'אגאט פאטל, הבעלים של אחת החנויות בטקסס, אמר כי המטרה היא שההומלסים יפסיקו להטריד את הלקוחות שלהם. 

החנות שלו משמיעה מוזיקה קלאסית בעוצמה כה חזקה, עד שכמה אנשים התלוננו על רעש - אך לטענתו אף אחד ממשטרת אוסטין לא הופיע. פאטל ציין כי הוא לא יודע אם עוצמת המוזיקה עוברת את רמת הדציבלים המותרת. 

פאטל הסביר כי הוא התחיל לנגן מוזיקה קלאסית לפני כעשרה ימים, רעיון שקיבל מבעלי חנויות אחרים ברחבי ארה"ב שסובלים מאותה בעיה. "מחקרים הראו שמוזיקה קלאסית היא מעצבנת, ואופרה היא מעצבנת, ואני מניח שזה נכון כי זה עובד", הסביר. 

הסיבה לצעד, כאמור, היא חסרי הבית הרבים שמהווים בעיה גדולה בעיר: "הרבה מהלקוחות שלי, הנשים והצעירים בעיקר, מפחדים להגיע לכאן כי יש הרבה אנשים שמסתובבים בחניון ומבקשים כסף".

פאטל אמר כי הוא נאלץ לשמש לאיש מקצוע כדי לנקוט מחטים בחניון החנות, וסיפר כי עובדים באזור מותקפים על ידי ההומלסים. 

"אני צריך לשאת איתי סכין כדי להגן על עצמי, זה עצוב שאני צריך לעשות את זה", אמר ג'ו מירנדה שעובד באזור, אבל הוסיף: "מאז שהמוזיקה הזאת מתנגנת, יש לנו פחות תנועה של חסרי בית באזור".

"זה עוזר, זה לא מעצבן אותנו כי זה לא מפריע לנו, אבל זה כנראה מפריע להם כשהם עושים סמים", אמר מירנדה. 

 

(צילום: Getty Images)

 

אבל יש גם לקוחות שמתרגזים מהמוזיקה. "אני מאמין שפשוט צריך לדבר עם ההומלסים ולבקש מהם לא להסתובב כאן, או לא לחיות בסביבה, אני חושב שזה הפתרון הכי טוב", אמר פרדריק קרטר, שציין כי הוא התחיל ללכת לקנות בחנות אחרת שבה לא מנגנים מוזיקה כזו.

"המוזיקה הזו לא טובה, היא רועשת, היא מגעילה אותי, אני לא אוהב אותה, היא מאוד מטרידה", התלונן קרטר. 

כאמור, לא רק בטקסס. גם חנות בלוס אנג'לס החלה לנגן מוזיקה קלאסית כדי לעזור לעובדים וללקוחות להרגיש בטוחים אל מול שטף ההומלסים. 

סוקי סנדהו, בעלים של אחת החנויות באל.איי, אמר כי הוא החל להשמיע אופרה בשנה שעברה במאמץ לגרש את ההומלסים: "ברגע שהמוזיקה מתחילה, הם עוזבים. קשה להם לבלות, לרכל ולהתבדח ככה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE