הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתוחכם משחשבנו? ייתכן שקוהברגר השאיר בכוונה ראיה מרכזית בזירה - שתזכה אותו מהרשעה
פרופ' לקרימינולוגיה הסביר שהחשוד ברצח הסטודנטים הוא אינטליגנטי מדי כדי להשאיר בזירה את נדן הסכין - שכעת משמשת כראיה המרכזית נגדו

מומחה לקרימינולוגיה טוען כי ייתכן שהחשוד ברצח ארבעת הסטודנטים באיידהו בכוונה השאיר בזירה את נדן הסכין, זאת כחלק מ"צעד חכם להפליא" כדי לצאת חף מפשע. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

דיוויד ווילסון, פרופ' באוניברסיטת ברמינגהאם סיטי בבריטניה, העלה את הרעיון כי הנאשם בריאן קוהברגר היה חכם מדי כדי להשאיר ראיות מאחור, ושאולי הנדן שנמצא בזירה היה חלק מתוכנית מתוחכמת שתבטיח שהוא לא יורשע. 

כבר עלו השערות כי קוהברגר השאיר ראיות שנועדו להטעות את החקירה, זאת כדי ליהנות מהחוק האמריקאי אשר מבטיח שאף אדם לא יואשם שוב על אותו פשע, ברוב המקרים.

ה-DNA שנמצא על נדן הסכין הושווה תחילה אל מול ה-DNA של קוהברגר האב, מה שהוביל את החוקרים אל בנו. 

ווילסון הצע שהממצא הזה יסייע לצוות ההגנה, שכן אם הטיעון יצליח ולוח הראיות המרכזי ייכשל, וכתוצאה מכך השופט יקבע שקוהברגר הוא חף מפשע - סביר להניח שהוא לא יואשם שוב. 

"האם סטודנט מיומן כמוהו, אינטליגנט כזה שמלמד קרימינולוגיה, לומד לדוקטורט, באמת יעשה שגיאה בסיסית כזאת?", אמר ווילסון בראיון, בתגובה לדבריו של המנחה שאמר כי השארת הנדן בזירת הרצח הוא "מהלך מגושם להפליא".

הפרופ' הבריטי המשיך: "אחד הדברים שהדהימו אותי באמת אצל החשוד שנעצר והואשם, זה שהוא אדם מאוד אינטליגנטי ובעל תפקוד גבוה". 

 

 

יתרה מכך, ווילסון טען שניתן להעביר DNA מאדם לאדם, עובדה שההגנה עשויה להשתמש בה. והוא הסביר למנחה: "אני יכול לקחת את הדנ"א שלך, אז אני יכול ללכת לאן שתרצה, וה-דנ"א שלך יהיה במקום אליו הלכתי… אז ברור שההגנה תציג נושאים כאלה שיצביעו על כך שקוהברגר חף מפשע".

כדי להבהיר את העניין, הסנגור הציבורי של מחוז מורנו בפנסילבניה, ג'ייסון לאבר, אמר לאחרונה כי DNA יכול להישאר על הנדן לתקופה ארוכה… וזו אחת הדרכים לתקוף את הסוג הזה של ראיות שלא מציבות אותו בהכרח בזירת הפשע, אלא רק שהוא נגע בנדן בנקודת זמן מסוימת".

באשר לאיכון הסלולרי של קוהברגר שהוכיח כי הוא היה באזור הזירה גם שבועות לפני הרצח, ווילסון הציע הסבר: "העיר מוסקבה לא כל כך רחוקה מוושינגטון סטייט, אז זה יהיה טבעי שהוא יהיה באזור". 

כאמור, רק כ-12 קילומטרים מפרידים בין הקמפוס באונ' וושינגטון סטייט בלו למד קוהברגר, לבין הקמפוס במוסקבה, איידהו, שם נרצחו ארבעה הסטודנטים. 

 

9% לא
91% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE