הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תיעוד חדש מרגעי הפיגוע בניו יורק - אז מחבל דאע"ש דרס למוות 8 בני אדם
סייפולו סייפוב דהר לעבר שביל אופניים ורצח שמונה אנשים, אז התנגש באוטובוס בית ספר - ולבסוף יצא מהמשאית שלו עם שני אקדחים מזויפים והתעמת עם שוטרים

סרטונים חדשים שפורסמו מראים את הרגעים הכאוטיים משנת 2017, בהם הטרוריסט סייפולו סייפוב התעמת עם שוטרי ניו יורק ונורה על ידם - זמן קצר לאחר שהאיץ את המשאית בה נהג אל נתיב אופניים ורצח שמונה בני אדם. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

התיעודים הדרמטיים, שפורסמו לאחר שהוצגו כראיה על ידי התובעים הפדרליים במשפט שנערך במנהטן, מראה את סייפוב, שפעל בהשראת דאע"ש, רץ בכביש המהיר ווסט סייד כשהוא מחזיק את מה שנראה כאקדח בכל יד. 

 

 

כאשר הוא התקרב לרחוב צ'יימברס, ניתן לראות את החשוד הלבוש בטרנינג כחול, מכוון את הנשק לעבר קצין משטרה - שיורה לעברו צרור של כדורים, מה שלבסוף ניטרל אותו.

 

 

בהצהרת הפתיחה מהשבוע שעבר, עוזר התובע האמריקאי אלכסנדר לי תיאר את הסצנה ברחובות ניו יורק, שכאמור תועדה על ידי עוברי אורח או אנשים שצפו במתרחש מבניינים סמוכים. 

הוא סיפר לחבר המושבעים כיצד לאחר שהתנגש ברוכבי האופניים ב-31 באוקטובר 2017, הוא יצא ממשאית ההום דיפו ששכר, אז נופף עם שני כלי נשק - אקדח פיינטבול ואקדח אוויר, בעודו מכריז על נאמנותו לאסלאם הקיצוני.

 

 

"הנאשם הביא שני כלי נשק מזויפים, שנראו אמיתיים. הוא תפס אותם וקפץ מהמשאית שלו בצרחות 'אללה אכבר', ביטוי שגם אנשי דאע"ש אחרים השתמשו בו בעת ביצוע התקפות טרור", אמר לי. "קצין משטרת ניו יורק רץ לעבר הנאשם, שכיוון לעבור אקדח. השוטר ירה ופגע בנאשם, שנפל לקרקע".

צילומי סטילס אחרים שפורסמו על ידי התובעים, מראים את הזירה הנוראית של הפיגוע, כמו אופניים מרוסקות עליהם רכבו הקורבנות, וכן המשאית בה נהג סייפוב, שנהרסה כמעט לחלוטין לאחר שהוא התנגש באוטובוס בית ספר. 

לי ציין בהצהרת הפתיחה שילד שנסע בהסעה באותה העת, "סבל מנזק מוחי חמור" כתוצאה מהתאונה. אישה שהייתה ברכב סבלה מפציעה בכבד, צלעות שבורות ושבר בעמוד השדרה. 

 

 

השוטר שירה בסייפוב, הבלש ריאן נאש, העיד בשבוע שעבר כי הוא ירה תשע יריות לעבר החשוד, ופגע בו פעם אחת בפלג גופו התחתון.

המחבל, כאמור תומך ארגון המדינה האסלאמית, הובהל לבית החולים - שם עבר ניתוח. לאחר שהתאושש הוא העניק ראיון ל-FBI, שם העיד כי הוא שמח על הפיגוע ואף ביקש לתלות דגל דאע,ש בחדרו בבית החולים. 

סייפוב עומד כעת בפני 28 סעיפים בגין מתקפת טרור, ואם יורשע הוא עלול לעמוד בפני עונש מוות. 

 

 

25% לא
75% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE