הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הקרטלים שולטים בגבול הדרומי - זו פצצת זמן מתקתקת"
מספר שיא של מהגרים נכנסו אל ארה"ב, ואין שליטה על משבר הסמים - הקרטלים המקסיקנים ראו את הרווחים שלהם מזנקים מ-500 מיליון דולר לפני שלוש שנים ל-13 מיליארד בשנה שעברה

גורמים רשמיים בעיר הגבול יומה שבאריזונה, אומרים כי קרטלים מקסיקנים שמתעסקים בהברחת סמים ואנשים אל תוך ארצות הברית - שולטים הלכה למעשה בגבול הדרומי שהוא "פצצת זמן מתקתקת".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

הקרטלים, שגובים עד 20,000 דולר לאדם כדי לעזור למהגרים להתנגד אל תוך ארצות הברית, השתמשו בגל המאסיבי של הגירה בלתי חוקית שנראתה בשנה האחרונה כדי להכריע ולרמוס את שליטתם של סוכני משמר הגבול, ובכך להעצים את פעולות הסחר הרווחיות שלהם - זאת לטענת מפקח המחוז, ג'ונתן ליינס.

"לא מדובר בדיון פוליטי - זו בעיה של ביטחון לאומי", אמר ליינס בראיון לרשת 'פוקס ניוז'.

הסכום שהקרטלים דורשים כדי להבריח אדם אל תוך ארה"ב הוא גבוה מאוד, ומהגרים רבים לא יכולים להרשות לעצמם לעמוד במחיר כזה. לכן, לעתים קרובות הם מציעים להבריח עמם סמים כדי לשלם את החוב - עסקה משתלמת עבור שני הצדדים.

"אלא אם כן המצב הזה ישתנה וניקח בחזרה את השליטה מהקרטלים ואת השליטה בסחר שעובר בגבול שלנו, המצב רק ילך ויחמיר", הוסיף.

 

(צילום: Shutterstock)

 

אלכס מולר, חוואי המתגורר ביומה, אמר: "יש הרבה אנשים שלא אוהבים את ארה"ב מכל סיבה שהיא, ויש הרבה מהם שרוצים להיכנס לכאן ולעשות נזק. זה פשוט פצצת זמן מתקתקת".

בשנת הכספים 2022, סוכני הגבול השונים רשמו מספר שיא של יותר מ-2.7 מיליון מפגשים עם מהגרים. במגזר מחוז יומה, נרשמה עלייה של 171% בין 2021 ל-2022. יש לזכור שהמספרים הללו לא כוללים חוצי גבול שהצליחו להסתנן למדינה בשקט.

מדיווח ב'ניו יורק טיימס' עולה שקרטלים ראו את הרווחים שלהם מזנקים מ-500 מיליון דולר ב-2018, אל סכום עצום של 13 מיליארד דולר בשנה שעברה. 

מולר הזכיר כי יש "הרבה אנשים שלא נתפסים. לאן הם הולכים? זה ממש מפחיד", וציין כי מאז שג'ו ביידן נכנס לממשל הקרטלים רק הגבירו את הפעילות שלהם.

"הגבול שלנו הוא 100 אחוז לא מאובטח. הוא פתוח לרווחה", אמר מולר. "זה מסוכן מה שקורה עכשיו. אני בטוח שזה עלול להיות מאוחר מדי, כי זה ככה כבר שנתיים".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE