הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
צפו במנכ"ל פייזר מתמודד עם שאלות קשות - ושותק: "כמה זמן ידעת שהחיסונים לא מונעים הדבקה?"
שני עיתונאים תפסו את אלברט בורלא מחוץ לכנס הפורום הכלכלי, והעמידו בפניו שאלות נוקבות לגבי הסתרת יעילות החיסון, כמו גם הכסף שהוא קצר: "למה שמרת את זה בסוד?... תתבייש"

מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, התמודד עם שאלות חריפות בצאתו מהכנס השנתי של הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס - כולל ממתי הוא ידע שהחיסון אינו מונע הדבקה, וכמה כסף הוא הכניס לכיסו. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בורלא שתק כאשר שני 'עיתונאים אזרחיים' עקבו אחריו ברחובות שוויץ והעמידו בפניו שאלות קשות לגבי החיסון והתעשייה שעמדה מאחוריה. 

לאחר כמה דקות שהעיתונאים הלכו לצידו של בורלא, שנמנע מלענות על השאלות שלהם, המנכ"ל מיהר לעלות במעלה המדרגות לפי הנחיות של חברי הפמליה שלו. 

השאלות הנוקבות הגיעו לאחר החשיפה כי מנכ"ל פייזר הרוויח באופן אישי 50 מיליון דולר במהלך 2021 ו-2022, בעוד שהכנסות החברה שולשו ליותר מ-100 מיליארד דולר מאז שנת 2019.

רק מחיסוני הקורונה והתרופה האנטי-וריאלית Paxlovid, פייזר קצרה כ-80 מיליארד דולר. 

שני העיתונאים האזרחיים העבירו דיווח עבור כלי התקשורת 'רבל ניוז': "אנחנו לא כלי תקשורת מוסמך, אנחנו בצד החיצוני של הסקאלה, אז הוא רגיל לשאלות רכות מ-CNN ו-MSNBC וערוצים כאלה".

בתיעוד שפורסם בטוויטר, ניתן לראות את הכתב הקנדי עזרא לבנט פונה לבורלא ושואל אותו: "מתי ידעת שהחיסונים לא מונעים הדבקה? כמה זמן ידעת את זה מבלי להגיד לציבור?". התשובה של המנכ"ל הייתה: "תודה רבה".

 

 

לבנט התעקש: "עכשיו אנחנו יודעים שהחיסונים לא מנעו העברה, אבל למה שמרת את זה בסוד?", שאלה שנענתה בשתיקה. 

לפתע הופיע עיתונאי אגרסיבי יותר, שנראה שהבהיל את הפמליה סביב בורלא. "האם הגיע הזמן שתתנצל בפני העולם? אתה לא מתבייש במה שעשית בשנתיים האחרונות? אתה גאה בזה?",  שאל, ואז האשים אותו ב"התנהגות עבריינית".

"כמה בוסטרים יידרשו כדי שתהיה מרוצה מהרווחים שלך?",  שאל בציניות את בורלא, שהפך למנכ"ל פייזר בשנת 2019 לאחר שעבד בחברה מאז 1993. 

בסוף השנה שעברה, הסתובב סרטון ברשתות החברתיות שבו נאמר כי בכיר בפייזר "הודה" שהחברה לא בדקה אם חיסון ה-mRNA מפחית את ההדבקה בין בני אדם. באותו הזמן, סוכנות הידיעות AP ביצעה בדיקת עובדות וקבעה שהסרטון הוא מטעה וחסר הקשר, אך הודתה שיש שם היבטים נכונים:

"פייזר לא ידעה אם החיסון שלה מונע את העברת הנגיף לפני כניסתה לשוק בדצמבר 2020. אבל פייזר מעולם לא טענה שהיא חקרה את הנושא", נכתב.

בחודש אוקטובר, פייזר הודיעה שהיא תשלש את המחיר לחיסון לעד 130 דולר למנה - זינוק עצום מהסכום של 19 עד 30 דולר למנה ששילמה הממשלה. זאת בעוד שמספר מומחים העריכו שכל זריקה בודדת עולה רק 1.18 דולר. 

בנובמבר האחרון, בורלא אמר למשקיעים: "בהתייחס למוצרי הקורונה שלנו, בעוד שהמכירות שלהם עשויות לרדת מהרמות של שנת 2022, אנחנו מאמינים שהזכיונות שלנו יישארו בהיקף של מיליארדי דולרים".



32% לא
68% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE