הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שימו לב: שישה סימנים המעידים על התמכרות לאלכוהול
אלכוהול בדרך כלל מהווה אלמנט שמח בחיים של רבים מאיתנו, אך עבור אחוז מסוים באוכלוסיה, הגבול בהחלט נחצה, כאשר בשנים האחרונות ישנה עלייה של עשרות אחוזים בשימוש באלכוהול. כיצד תדעו אם אתם מכורים? ומה אפשר לעשות? הנה כל המידע

הוא הסם הנפוץ בעולם והוא חוקי ונמכר בחנויות לכל אחד ואחת שעברו את גיל 18. האלכוהול הינו חלק כמעט בלתי נפרד מכל מפגש חברים, אירוע, מסיבה, וכדומה. אך מעבר להיותו משמח באירועים, אלכוהול הוא חומר משכר, הפועל כמדכא פעילות עצבית ויש לו יכולת לשנות מצבי רוח ולהוריד עכבות, מה שמוביל לשימוש בו במטרה לוויסות רגשי - להתמודדות עם רגשות קשים, או להעצמת רגעים משמחים. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתים ברחבי העולם מעל שלושה מיליון בני אדם כתוצאה משימוש מופרז באלכוהול, והתמותה מנזקי אלכוהול מהווה 5.3% מכלל מקרי המוות. שימוש מזיק באלכוהול הוא הגורם לכ-200 מחלות, בהן מחלות כבד ולבלב, מחלות זיהומיות, סוגי סרטן שונים, מחלות לב וכלי דם. מעבר להתמכרות עצמה, קיימת בשנים האחרונות עלייה של 25% בשימוש לרעה באלכוהול. 

אז איפה עובר הגבול? הסימנים שצריכים להדליק אצלכם נורות אזהרה

אתם מרגישים צורך לצרוך יותר אלכוהול ממה שצרכתם בעבר. 

ניסיתם להפחית או להפסיק את השימוש באלכוהול, אולם ללא הצלחה.  

אתם ממשיכים לצרוך אלכוהול על אף פגיעה משמעותית בתחומי החיים, כמו במקום העבודה, במערכות יחסים, ובמצבים מסכנים.

האלכוהול הופך לחלק ניכר מהיום שלכם. קיים עיסוק תמידי במתי אשתה, איך, איפה להשיג, איפה לקנות.

האלכוהול הופך לכלי עבורכם להתמודד עם קשיים רגשיים כדוגמת חרדה או דיכאון.

לצריכת האלכוהול שלכם מתלווה תחושת בושה המובילה להסתרה ולשקרים.

לסיכום, החיבור הנפשי הופך את הצריכה להיות משמעותית יותר, בתדירות יומיומית או לחילופין בכמות מופרזת שפוגעת ביכולת השיפוט וביכולת לשמור על עצמנו. שם עלולים להתעורר נזקים במערכות יחסים, במקום העבודה וכמובן נזקים בריאותיים ישירים או עקיפים.

הנה כמה דרכים לגשת לבעיה 

מיפוי הבעיה: להבין מהם דפוסי השתייה שלי, כמה אני שותה, באילו מצבים, ולנסות לתכנן את השבוע. לנסות לחשוב מה הסיבות לכך ומה החלופות.

שיתוף והפסקת ההסתרה: אחד הדברים שמזינים התמכרות הוא מעגל הסוד שיצרנו. הגיע הזמן לפרוק את העול הנובע מחיי ההסתרה ולדבר עם אדם קרוב.

בקשת עזרה מקצועית: אם מזהים שיש בעיה של התמכרות וכמובן אם סובלים מבעיות נוספות כמו דיכאון או חרדה, השכיחים במצבים אלו, עזרה חיצונית לא רק מומלצת, אלא נדרשת.

הצטרפות לקבוצות עזרה ותמיכה: גמילה במסגרת קבוצתית הוכחה בעולם כיעילה, בעיקר בגלל המחויבות לקבוצה והתמיכה מצד חבריה.

יצירת רשת תמיכה בכל תחומי החיים: הקפדה על יצירת שגרה קבועה, פעילויות פנאי ותחביבים שימלאו את היום, דבר שיעזור להימנע ככל האפשר מ"רגעים מתים" בהם קל לבחור בהסחה דרך שימוש באלכוהול. 

הימנעות מטריגרים: הבנתם שיש לכם בעיה של צריכה מופרזת של אלכוהול? נסו לפחות בתחילת תקופת הגמילה להימנע מיציאה למועדונים או ברים בהם הסביבה צורכת אלכוהול.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE