הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אחת הדמויות החשובות בתולדות הפולק-רוק אמריקאי: נפרדים מדיוויד קרוסבי
הכוכב והמוזיקאי הוותיק הלך לעולמו בגיל 81 והותיר אחריו קהל מעריצים המום וכואב. קרוסבי התאפיין לא רק בכריזמה וכישרון אלא גם בקול ייחודי, אדם בעל מזג חם שהסתבך פעמים רבות עם החוק, וכמובן היותו פציפיסט שהתנגד למלחמות. סקירה קצרה של חייו הסוערים של כוכב בלתי נשכח

לדיוויד קרוסבי סיפור חיים מדהים - הוא בנו של פלויד קרוסבי, אחד הצלמים הגדולים של הוליווד שהפך להיות אחת הדמויות הבולטות של תנועת הקאונטר–קאלצ'ר של ההיפים בימי וודסטוק, הרומן עם ג'וני מיטשל, תאונת הדרכים שהרגה את אשתו הראשונה, ההתמכרויות לסמים, הבריחה מהחוק והסגרתו לאף.בי.איי שהושיבה אותו בכלא לחמישה חודשים, השתלת הכבד, התקפי הלב, הסוכרת והסכסוכים שלו עם כל חבריו ללהקות בהן היה חבר, ועוד ועוד. כמי שחי ויצר בסיקסטיז בשיא תקופת ה"סקס סמים ורוקנרול", קרוסבי גם נאבק בהתמכרות לסמים ולאלכוהול במשך שנים רבות.  

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העולם השתנה ללא דופן מאז קרוסבי פרץ והפך כוכב בינלאומי. עולמו הפרטי של המוזיקאי לא הורכב רק ממוזיקה, אותה יצר בעיקר בשנות ה-80 וה-90, אלא גם מעסקים (הוא היה שותף בחברה לקאנביס ועוד), ואת זמנו הפנוי הוא אהב לבלות בשייט ברחבי ארצות הברית. לאחר ההצלחה האדירה של האלבום הראשון, אלבום האולפן השני שלו, Oh Yes I Can, שיצא ב-1989, לא עלה יפה, וכך גם הבאים אחריו. דווקא בעשור האחרון לחייו, קרוסבי הצליח לטפס שוב לפסגה, כאשר בשנת 2014 נרשם הקאמבק הכי משמעותי שלו, עם האלבום ״Croz״. 

וכמובן, אי אפשר שלא להזכיר את הקומונה המוזיקלית בה לקח חלק - יאנג ונאש הגיעו לאולפן, וגם ג'וני מיטשל (שקרוסבי היה בן זוגה באותה תקופה), ואפילו כמה חברים מהגרייטפול דד, מג'פרסון אירופליין ומלהקת סנטנה הגיעו עם כלי הנגינה שלהם. החברים מסצנת הרוק נהנו לג'מג'ם יחד, כאשר האלבום הזה הציל את הקריירה של קרוסבי, שבאותם ימים הלכה ודעכה.

האלבום של החבורה הפך ללהיט בינלאומי תוך זמן קצר עם מכירות של יותר משבעה מיליון עותקים רק בארצות הברית. אך למרות ההצלחה המהירה הם הפרידו כוחות. בשנת 1974 החליטה החבורה לאחד כוחות ולצאת לסיבוב הופעות, אך כשהוא נגמר, כולם חזרו והתפצלו.

מותו של קרוסבי הגיע לאחר התמודדות עם מחלה ממושכת, ולמרות שהוא כבר לא איתנו, האנושיות, הכישרון והנשמה של המוזיקאי החשוב הזה ימשיכו להתקיים בעולם ולהשפיע עם מוזיקאים רבים נוספים.

34% לא
66% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE