הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מספר המהגרים הלא חוקיים שחצו את הגבול בדרומי של ארה"ב בדצמבר - הגבוה ביותר מאז תחילת ממשל ביידן
נתונים של סוכנות המכס והגנת הגבולות חושפים שיותר מרבע מיליון מהגרים בלתי חוקיים נעצרו לאורך גבול ארה"ב-מקסיקו בדצמבר, כ-7% יותר מנובמבר וכ-40% יותר מהתקופה המקבילה בשנת 2021

זינוק במספר המהגרים הבלתי חוקיים מקובה וניקרגואה שהגיעו לגבול ארצות הברית-מקסיקו בחודש שעבר הוביל לכך שכמות העצורים בגבול הדרומי היה הגבוה ביותר במהלך כהונת הנשיא ביידן, כך עולה מנתונים שפורסמו ע"י רשויות ההגירה הפדרליות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

העלייה החריגה נרשמה במהלך חודש דצמבר, זמן קצר לפני שממשל ביידן הודיע ב-5 בינואר על מספר מהלכים שנועדו להניא מהגרים ממדינות מסוימות, ביניהן קובה, ניקרגואה, האיטי ו-וונצואלה.

לפי נתונים של סוכנות המכס והגנת הגבולות של ארצות הברית (CBP), בחודש דצמבר נעצרו 251,487 מהגרים בלתי חוקיים בגבול ארה"ב-מקסיקו - עלייה של 7% לעומת החודש הקודם (234,896) וזינוק של 40% בהשוואה לדצמבר 2021 (179,253).

ב-CBP הוסיפו כי כ-43 אלף אזרחי קובה נתפסו בדצמבר (23% יותר מנובמבר 2022 ופי 3 מדצמבר 2021), כאשר אזרחי ניקרגואה אחראים על 35,000 מעצרים (3% יותר מנובמבר וכפול מדצמבר 2021). בנוסף, ב-CBP מציינים כי ישנה עלייה במספר המהגרים הבלתי חוקיים שמגיעים מאקוודור ופרו.

 

מהגרים שבים למקסיקו לאחר שגורשו מארצות הברית, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

 

הזינוק במספר המהגרים מקובה וניקרגואה הוביל לכך שאזור אל פאסו היה העמוס ביותר (בכל הנוגע למהגרים בלתי חוקיים) מבין תשעת האזורים הקיימים בגבול - מגמה שנשמרת מזה שלושה חודשים.

בכל הנוגע לאזרחי נצואלה, ב-CBP מציינים כי הנתונים מראים שמספרם נמוך באופן משמעותי לעומת השיאים שנקבעו בספטמבר האחרון, כאשר ארה"ב הסכימה לקבל 24,000 פליטים מהמדינה.

אחת הדרכים שבהן הממשל הפדרלי נאבק בתופעה היא הסכמים עם מקסיקו, בהן ארה"ב מסכימה לקבל כמות מסוימת של פליטים (במקרה של קובה, האיטי וניקרגואה - 30,000), כאשר מקסיקו מסכימה לקבל לשטחה כמות דומה של מהגרים בלתי חוקיים.

"הנתונים מראים שזה עוזר לצמצם את מספר המהגרים הבלתי חוקיים, ואנחנו נמשיך לעקוב אחר הנתונים לראות אם מגמה זו נשמרת", אמר טרוי מילר, מנהל ה-CBP.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE