הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יצרנית פורמולות לתינוקות הגדולה בארה"ב נמצאת תחת חקירה פדרלית
לאחר סגירת המפעל לפני כמעט שנה בעקבות זיהום שהתגלה במקום ופגע במספר תינוקות, אירוע חמור שיצר מחסור כבד בתחליפי חלב, משרד המשפטים הודיע על פתיחת חקירה

משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה נגד מפעל 'אבוט' במישיגן, המייצר תחליפי חלב לתינוקות, מאחר שהיה מושבת במשך חודש בשנה שעברה בעקבות זיהום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

כזכור, המפעל נסגר בפברואר 2022 מה שהיווה כגורם המרכזי למחסור ארצי בפורמולות לתינוקות, שאילץ הורים להיכנס להיסטריה ולחפש פורמלות בכל מקום אפשרי, אפילו מחוץ לגבולות המדינה. רק בחודש יוני, המפעל החזיר את פעילותו.

מכאן, מחלקת הגנת הצרכן במשרד המשפטים בוחן את ההתנהלות במפעל סטורגיס, מישיגן, שהובילה להשבתתו. דובר אבוט, סקוט שטופל, אמר כי החברה "משתפת פעולה באופן מלא" עם החקירה.

אבוט סגרה את המפעל לאחר שמנהל המזון והתקופות פתח בחקירה בגין ארבעה זיהומים חיידקיים בקרב תינוקות שצרכו פורמולות, והפקחים חשמו מספק הפרות במפעל, כולל זיהום חיידקי, דליפה מהגג ופרוטוקולי בטיחות רופפים. 

תחליפי החלב עבור תינוקות נמצאים תחת מונופול הדוק, שכן אבוט היא אחת מארבע חברות בלבד שמייצרות 90% מהפורמולות בארצות הברית.

הריקול שהוכרז לפני כמעט שנה כלל מותגים פופולריים מאוד, כולל סימילאק, ויצא משבר שהתווסף לשיבושים הקשים בשרשרת האספקה שנוצרו בעקבות מגפת הקורונה וההגבלות שהוטלו בעקבותיה.

המחסור בפורמולות היה חריף במיוחד עבור ילדים עם אלרגיות, בעיות עיכול והפרעות מטבוליות המסתמכות על פורמולות מיוחדות, שכן אבוט היה המקור היחיד לרבים מהמוצרים הללו.



0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE