הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה בוחנת: מס עושר חדש - גם על אלה שכבר עזבו את המדינה
הצעת החוק שהוגשה בשבוע שעבר מכוונת להון ולנכסים השונים של התושבים העשירים של הגולדן סטייט, גם אם הם כבר עברו להתגורר במקום אחר

מחוקקים בקליפורניה דוחפים לחקיקה חדשה שאם היא תעבור היא תטיל מס חדש על התושבים העשירים ביותר - גם אם הם עזבו את הגולדן סטייט שנים לפני.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

חבר האסיפה אלכס לי, דמוקרט פרוגרסיבי, הגיש בשבוע שעבר לבית המחוקקים של הגולדן סטייט הצעת חוק שתטיל מס שנתי נוסף של 1.5% על אלה עם "שווי נטו ברחבי העולם" של מעל מיליארד דולר, החל מינואר 2024. 

אנשים ברחבי העולם, שההון שלהם עולה על 50 מיליון דולר, יעמוד בפני מס שנתי של 1% על העושר שלו, בעוד שמיליארדרים יחויבו במס של 1.5%. 

העושר, כפי שמצויין בהצעת החוק, אינו מסתיים בהכנסה השנתית, אלא כולל גם אחזקות שונות כמו נכסי חווה, אמנות ופריטי אספנות אחרים, כמו גם מניות וריבית של קרנות גידור.

החקיקה מרחיקה לכת שכן היא כוללת צעדים שיאפשרו להטיל מיסי עושר על תושבים, גם אם עברו שנים מאז שהם עזבו את המדינה ועברו למקום אחר. 

מיסי יציאה אינם דבר חדש בגולדן סטייט, אבל הצעת החוק החדשה כוללת גם הוראות ליצירת תביעות חוזיות הקשורות לנכסים של משלם מסים עשיר שאין לו בהכרח את המזומנים לתשלום המס השנתי מכיוון שרוב הנכסים שלו אינם מנפיקים מזומנים בקלות. 

וכך, התביעה תחייב את משלם המסים להגיש הגשות שנתיות למועצה למיסוי זכיינות של קליפורניה ולשלם בסופו של דבר את מיסי העושר, כאמור גם אם מדובר בתושב לשעבר.

 

(צילום: Shutterstock)

 

בשבוע שעבר, קליפורניה הייתה אחת מכמה מדינות דמוקרטים שחשפו הצעות חוק להטלת מיסי עושר חדשים, זאת לצד קונטיקט, הוואי, אילינוי, מרילנד, מינסוטה, ניו יורק וושינגטון. כל מדינה הגישה הצעה באופי שלה, אך המכנה המשותף של כולן הסתמך על הרעיון: העשירים חייבים לשלם יותר.

לי, חבר האסיפה מקליפורניה שהגיש את הצעת החוק, אמר בהצהרה: "מעמד הפועלים נטל על כתפיו את נטל המס למשך יותר מדי זמן. האולטרה-עשירים משלמים מעט עד כלום על ידי אגירת ההון שלהם באמצעות נכסים. הגיע הזמן לשים לזה סוף".

לדבריו, המס ישפיע על 0.1% ממשקי הבית בקליפורניה, וייצר 21.6 מיליארד דולר נוספים בהכנסות המדינה שיועברו לקרן הכללית שלה. כל זאת כאשר הגולדן סטייט כבר נמצאת בראש רשימת המדינות עם המסים הגבוהים ביותר.

התומכים טוענים שהכסף יעלה את המימון לבתי ספר, דיור ותוכניות חברתיות אחרות. אך לי הוסיף שהוא מקווה שהמסים יעזרו למדינה להתמודד עם הגירעון התקציבי העצום שלה, העומד על 22.5 מיליארד דולר.

אחרים טוענים שלהצעת החוק תהיה השפעה הפוכה על ידי עלויות אדמיניסטרטיביות גבוהות, והיא תגרום לאנשים לברוח מקליפורניה:

"מס העושר המוצע יהיה הרסני כלכלית, מאתגר לניהול ויגרש תושבים עשירים רבים ואת כל תשלומי המס הנוכחיים שלהם, מהמדינה", אמר ג'ארד וולצ'קן, סגן נשיא לפרויקטים של המדינה. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE