הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הרגשתי שאני גוסס": אילון מאסק משתף בחוויה שלו לאחר קבלת חיסון הקורונה
המיליארדר שיתף את עוקביו בטוויטר על תופעות הלוואי הקשות שחווה לאחר זריקת הבוסטר השנייה שקיבל, ואף שיתף כי בן דודו הצעיר והבריא התאשפז בשל דלקת שריר הלב

אילון מאסק שיתף בטוויטר את החוויה האישית שלו עם חיסוני הקורונה, והעיד על תופעות לוואי מזריקת הבוסטר שקיבל שגרמה לו להרגיש שהוא "גוסס".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: AP)

 

המיליארדר בן ה-51 כתב את הדברים בתגובה לציוץ ששיתף שם נטען כי 7% מהמבוגרים טענו שהם חוו תופעות לוואי משמעותיות מהחיסון נגד הקורונה. 

"היו לי תופעות לוואי חמורות מזריקת הבוסטר השנייה שקיבלתי. הרגשתי במשך כמה ימים כאילו אני גוסס. במזל, לא מדובר בנזק קבוע, אבל בעצם אני לא יודע", כתב מאסק, והוסיף:

"ולבן הדוד שלי, אדם צעיר ובריאותו בשיא, סבל ממקרה חמור של דלקת שריר הלב, והוא היה צריך ללכת לבית החולים". 

חיסוני הקורונה נקשרו כבר לדלקת שריר הלב, שהיא נחשבת לתופעת לוואי אפשרית אך נדירה לחיסונים אלה. 

בתגובה לציוץ שלו, מאסק נשאל מדוע בכלל קיבל את זריקת הבוסטר השנייה, והמיליארדר טען שזו לא היה מעוניין בכך אך נאלץ להתחסן בשל הגבלות הכניסה לגרמניה. 

 

 

מנכ"ל טוויטר פירט אילו חיסונים הוא קיבל ומתי, וסיפר כי חלה בקורונה לפני שהחיסונים בכלל היו זמינים, אם כי תיאר הצטננות קלה. "לאחר מכן קיבלתי חיסון ג'ונסון וג'ונסון ללא השפעות רעות, מלבד שהיד שלי כאבה לפרק זמן קצר. אז הבוסטר של mRNA הראשון היה בסדר, אבל השני ריסק אותי".

כאמור, מאסק כתב את הדברים לצד שיתוף ציוץ המציג סקר בקרב 68% מ-260 מיליון מבוגרים בארצות הברית שקיבלו את החיסון, כאשר שבעה אחוזים מהם דיווחו על תופעות לוואי משמעותיות. המספר שווה ל-12 מיליון איש. 

כזכור, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) הציג בעבר דיווחים על מקרים של דלקת שריר הלב ודלקת קרום הלב הקשורים לחיסון. 

"נתונים ממחקרים רבים מראים סיכון נדיר לדלקת שריר הלב בעקבות קבלת חיסוני mRNA נגד הקורונה. מקרים נדירים אלו התרחשו בתדירות גבוהה יותר בקרב גברים צעירים, בני 16 שנים ומעלה, תוך שבעה ימים לאחר קבלת המנה השנייה", נכתב.

ועדיין, ה-CDC אמר כי הוא "ממשיך להמליץ על חיסון קורונה לכל אחד מגיל 6 חודשים ומעלה… הוועדה המייעצת קבעה כי היתרונות עולים על הסיכונים של דלקת בשריר או קרום הלב לאחר קבלת החיסונים". 

 

1% לא
99% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE