הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חייה המרתקים של אישה פורצת דרך: הדוקו החדש על ברוק שילדס
הוא אחד הסרטים הכי מדוברים החודש, ובצדק. הדוקו החדש על חייה של הכוכבת והשחקנית ברוק שילדס חושף חיים מורכבים הכוללים דיכאון לאחר לידה, אונס, וטלטלות ריגשיות רבות, המעידות על אישה חזקה, עצמאית, שלא מוכנה להרים ידיים

"Pretty Baby: Brooke Shields" - הדוקו החדש בשני חלקים שעלה אצל ענקית הסטרימינג  HULU עוסק בסיפורה של ברוק שילדס והוא מורכב מראיונות איתה ועם מקורביה, לצד שלל קטעי ארכיון, חלקם נדירים. שילדס הייתה ילדת פלא, שהופיעה מול אור הזרקורים בגיל צעיר במיוחד, כאשר כבר כילדה קטנה החלה לדגמן ולהופיע בסרטים וסדרות.  

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בגיל 12 לוהקה שילדס לסרט "ילדה יפה", שכלל גם סצינות עירום שלה. בגיל 14, קווין קליין ליהק אותם לפרסומות מיניות לג'ינס. לאחר מכן כיכבה ב"הלגונה הכחולה", להיט בו הדמות שלה מסתובבת עירומה לאורך כל הסרט, וכמובן, "אהבה נצחית" של הבמאי פרנקו זפירילי, בו נדרשה לשחק סצנה של איבוד בתולים אף שהיתה בתולה בזמן הצילומים.

זהו רק קצה הקרחון של הדוקו החדש של השחקנית המרתקת הזו, שמצטיירת כאישה חכמה ופורצת דרך שהצליחה להגיע לפסגה, למרות כל הקשיים בדרך. החלק הראשון של הדוקו, מתחיל כאשר הגיעה לגיל קולג' וקיבלה החלטה אמיצה: לעצור את הקריירה וללכת ללמוד. היא התקבלה לאוניברסיטת פרינסטון, כיודע, אחד המוסדות היוקרתיים באמריקה, והצליחה בגדול. אך כאשר שחזרה להוליווד אחרי ארבע שנים, כבר היו כוכבות צעירות אחרות שתפסו את מקומה, והיא התקשתה למצוא תפקידים. אז הגיע טלפון מאיש קולנוע מוכר, ששמו נשאר חסוי, הוא קובע עימה פגישה לדבר על תפקיד פוטנציאלי, מפגש שהסתיים באונס. שילדס למעשה מעולם לא דיברה על הטראומה הזו שליוותה אותו כל חייה, עד לאותו חלק בסרט. 

מי שאחראית על בימוי הדוקו החדש הזה היא הבמאית המצליחה לנה ווילסון, אשר עשתה עבודה נהדרת, והצליחה לשמור על כבודה של שילדס. כך למשל היא בוחרת שלא להראות את סצנות העירום של שילדס, למרות שהדבר כמעט מתבקש. כך למעשה מתקבלת תוצאה חזקה יותר, רגשית יותר, המדגישה את הטלטלות הרגשיים שעברה הכוכבת לאורך השנים, ובעיקר בתחילת הקריירה שלה. וכמובן, הדגשה של התרבות הרעילה שהייתה חלק בלתי נפרד מהתעשייה ההוליוודית באותם הזמנים, שפגעו לא רק בשילדס, אלא גם בנשים רבות נוספות.

המסקנה ברורה - שילדס הצליחה ובדול לא הודות לנתוניה הפיזיים, אלא בזכות החוזק הנפשי שלה והחוכמה המרשימה שלה, זאת לצד אינטלגנטיות נדירה ויכולת ניסוח מהפנטת. כל זה ועוד באים לידי ביטוי בדוקו הזה, מה שהופך את חווית הצפייה לא רק למעניינת, אלא גם סוחפת, מעוררת הזדהות ורגש. 

"Pretty Baby: Brooke Shields" נמשך שעתיים ורבע ובסופו של יום מזכיר לכולנו כי שילדס היא שחקנית נהדרת, חד פעמית, מיוחדת במינה, שהצליחה לגבור על הנסיבות הטרגיות של חייה. כידוע, בשנים האחרונות, הכוכבת מקבלת בעיקר תפקידים קטנים, אך אולי הדוקו הזה הוא זה שיביא לה את תפקיד חייה, כפי שמגיע לה.

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE