הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ארה"ב תשלח 31 טנקים לאוקראינה, וביידן מבהיר: "זה לא איום התקפי על רוסיה"
הנשיא האמריקאי הכריז כי הפנטגון נענה לבקשה של קייב לקבלת הטנקים שיסייעו לה להתמודד עם "הטקטיקה והאסטרטגיה של רוסיה" ובכך לשחרר את אדמתם

ארצות הברית מרחיבה את התמיכה הבלתי מעורערת שלה לאוקראינה, והודיעה ביום רביעי כי תשלח למדינה 31 טנקים מסוג M1 Abrams.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: רויטרס)

 

"טנקי אברמס הם הטנקים עם היכולות הכי טובות בעולם", אמר הנשיא ביידן במעמד ההכרזה בבית הלבן. "הטנקים הללו הם עדות נוספת למחויבות המתמשכת והבלתי פוסקת שלנו לאוקראינה ולביטחון שיש לנו במיומנות של הכוחות האוקראינית".

ביידן הבהיר כי שליחת הטנקים היא "לא איום התקפי על רוסיה", וטען כי אם "החיילים יחזרו לרוסיה, הם יהיו היכן שהם שייכים, והמלחמה הזו תיגמר היום. זה מה שכולנו רוצים - סוף למלחמה הזו".

ההחלטה מגיעה לאחר חודשים של דיונים לבקשות החוזרות ונשנות של אוקראינה לקבל טנקים, בעיקר לקראת האביב, אז רוסיה צפויה לחדש את התקיפות המאסיביות. 

הטנקים האמריקאים הם בעלי יכולת תמרון גבוהה מאוד והם צפויים לסייע לקייב להילחם על פני מישורים שטוחים המאפיינים את אזור דונבאס, שם רוסיה כבר שולטת בכמה אזורים.

"כאשר האביב מתקרב, הכוחות האוקראינים פועלים להגן על השטח שלהם והם מתכוננים לשחרר את אדמתם", אמר הנשיא ביידן. "הם צריכים להיות מסוגלים להתמודד עם הטקטיקה והאסטרטגיה המתפתחת של רוסיה בשדה הקרב בטווח הקרוב מאוד".

ההכרזה כאמור מעלה את רמת המתיחות עם רוסיה, אך ככל הנראה תעבור שנה עד שהאוקראינים יקבלו את הטנקים - שכן הפנטגון צפוי לרכוש את הטנקים עם כספי הסיוע לביטחון אוקראינה שאושרו בקונגרס, כך שייקח זמן לקנות, לארוז ולשלוח את הנשק הכבד לאירופה.

"מסירת הטנקים הללו לשדה הקרב תיקח זמן - זמן שנשתמש בו כדי לוודא שהאוקראינים מוכנים לחלוטין לשלב את טנקי אברמס במערכת ההגנה שלהם", אמר ביידן.

הנשיא גם ציין כי שר ההגנה לויד אוסטין - שרק לפני חמישה ימים הוא היסס ברעיון לשלוח טנקים אלה לאוקראינה - לבסוף שינה את דעתו והסכים שכן זה "ישפר את יכולתה של קייב להגן על שטחה ולהשיג את יעדיה האסטרטגיים".



50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE