הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה: צו מניעה זמני לחוק האוסר על רופאים להתבטא נגד הקונצנזוס
שופט פסק נגד החקיקה אשר מעניקה למועצה הרפואית של הגולדן סטייט סמכויות לפעול נגד רופאים שמפיצים מידע על הקורונה שאינו תואם את הדעה הרווחת העכשווית

שופט בקליפורניה הוציא צו מניעה ראשוני נגד החוק אשר נותן למועצה הרפואית של הגולדן סטייט להטיל משמעת על רופאים שמחזיקים ומפיצים במידע על הקורונה שאינן עולות בקנה אחד עם הקונצנזוס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

החוק, המכונה Assembly Bill 2098, היה אמור להיכנס לתוקף ב-1 בינואר, ובכך היה נותן כוח למועצה הרפואית של קליפורניה לנקוט בפעולות נגד רופאים ש"מפיצים" מידע על הקורונה שאינו תואם ל"קונצנזוס המדעי העכשווי".

בנובמבר, קבוצה של חמישה רופאים בקליפורניה הגישה תביעה נגד החוק בטענה שהוא מפר את זכויות התיקון הראשון ואת זכותם החוקתית להליך הוגן, שכן הוא פוגע ביכולת שלהם לתקשר עם המטופלים.

"בשמירה על הזכות לחופש הביטוי, התיקון הראשון חל לא רק על הבעת דעות הרוב, אלא גם על דעות המיעוט", נכתב בתלונה, שהוסיפה כי "ההסכמה המדעית העכשווית היא בלתי מוגדרת בחוק ואינה ניתנת להגדרה כעניין של היגיון".

אחת הרופאות, ד"ר טרייסי הוג, כתבה במסמך התביעה כי היא "חוששת לומר משהו למטופלים שלי שהוא תואם את הספרות המדעית הנוכחית, אך ייתכן שעדיין לא התקבל על ידי המועצה הרפואית של קליפורניה. רופאים חייבים להרגיש חופשיים לדבר בכנות עם המטופלים שלהם כדי לשמור על האמון".

הוג היא המחברת הבכירה של תשעה ניתוחים אפידמיולוגיים, ששישה מהם פורסמו בכתבי עת שנדבקו על ידי עמיתים, בנושאים כמו יעילות חובת עטיית המסכות וניתוח סיכון-תועלת של חיסוני mRNA עבור ילדים.

היא אמרה שהחוק בקליפורניה "מציב את הרופאים שמנסים לתת המלצות מתאימות ואינדיבידואליות במצב קשה, במיוחד בהתחשב בכך שהם אולי לא יודעים מה ה'קונצנזוס' של המועצה הרפואית או ההתפתחות שלו".

רופא נוסף החתום על התביעה, אהרון חריאטי, בירך על צו המניעה הזמני: "הפסיקה מבשרת טובות בענייננו. זה מעיד שלטענות שלנו כי זהו חוק לא חוקתי יש סבירות חזקה. לא נקדים ולא ננסה לחזות תוצאות סופיות, אבל מדובר בהתפתחות חיובית מאוד".

 

 

הברית החדשה לזכויות האזרח (NCLA), ארגון המגדיר עצמו כא-מפלגתי, הוא המייצג את הרופאים. בנובמבר, יועצת הארגון ג'ניס יונס אמרה כי החוק הוא תוצאה של מנטליות הצנזורה הגוברת שאוחזת במחוקקים רבים בארה"ב.

"הצעת החוק המזעזעת הזו עברה בבית המחוקקים של המדינה ונחתמה על ידי המושל ניוסום, מה שמוכיח שיותר מדי אמריקאים לא מבינים את התיקון הראשון", אמרה. 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE