הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תזמון מוזר: ננסי פלוסי מכרה את המניות שלה בגוגל - חודש לפני שארה"ב תבעה את החברה
רבים תוהים האם יש קשר בין התביעה שהוגשה על ידי משרד המשפטים למכירה שביצעה יו"ר בית הנבחרים לשעבר, עליה קיבלה 3 מיליון דולר עבור 10,000 המניות שהיו ברשותה

החלטתה של יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית לשעבר, ננסי פלוסי, למכור את מניות גוגל שהיו ברשותה חודש בלבד לפני שמשרד המשפטים ושמונה מדינות בארה"ב תבעו את החברה - מעלה שאלות רבות האם היא ידעה על תביעת ההגבלים העסקיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

ביום שלישי האחרון, משרד המשפטים הודיע כי הוא תובע את גוגל על שימוש לרעה במונופול בשל "מגוון רחב" של כלי פרסום מקוונים ובכך השחתת "תחרות לגיטימית בתעשיית טכנולוגיית הפרסום". 

זמן קצר לאחר ההכרזה, גולשים ברשתות החברתיות החלו להצביע על כך שארבעה שבועות קודם לכן, פלוסי מכרה עד 3 מיליון דולר ממניות הגוגל שהיו לה. 

וכך, מסמכים מהקונגרס מראים שהנציגה הדמוקרטית מקליפורניה מכרה 10,000 מניות של Alphabet Inc, חברת האחזקות של גוגל בשלוש פעימות - ב-20, ה-21 וה-28 בדצמבר, כאשר כל אחד בסכום של בין 50,001 דולר למיליון דולר.

ג'יימס בראדלי, מועמד לשעבר לסנאט הרפובליקני, צייץ: "לא צריך להיות תיאורטיקן קונספירציה כדי לתהות איך ננסי פלוסי ידעה למכור 3 מיליון דולר ממניות גוגל, ארבעה שבועות לפני שמשרד המשפטים הגיש תביעת מונופול נגדם".

 

(צילום: Shutterstock)

 

ביום שלישי הוגשה הצעת חוק המכונה 'חוק פלוסי', שמטרתה למנוע ממחוקקים ובני זוגם להחזיק במניות או לבצע עסקאות חדשות בזמן כהונתם. הסנאטור הרפובליקני ממיזורי ג'וש האולי, שהגיש את ההצעה, כתב בטוויטר: "אנשים שאלו מדוע קראתי להצעת איסור הסחר במניות 'Pelosi Act'. עכשיו אתם יודעים".

החקיקה מגיעה שישה חודשים בלבד לאחר שבעלה של יו"ר בית הנבחרים לשעבר, פול פלוסי, מכר בשווי של עד 5 מיליון דולר מיצרנית שבבי מחשב לפני הצבעה בבית הנבחרים בעניין ייצור שבבים מקומיים.

במהלך השנים האחרונות, מחוקקים משני צידי המפה הפוליטית ניסו לקדם איסורים דומים, במיוחד לאחר שכמה סנאטורים, שעודכנו לגבי מגיפת הקורונה לפני שפרצה, מכרו מניות ממש לפני התרסקות השוק שקדמה למשבר הבריאות העולמי.

 

 

2% לא
98% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE