הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פייסבוק מחזירה את חשבונו של טראמפ - וטוענת: "לציבור מגיע לשמוע את הפוליטיקאים שלו"
חברת 'מטא' הודיעה כי הנשיא לשעבר יחזור לרשתות החברתיות שבבעלותה, ואומרת כי היא לא רוצה "להפריע לדיון פתוח ודמוקרטי", בין אם הוא "טוב, רע או מכוער"

החברה 'מטא', שבבעלותה פייסבוק ואינסטגרם, הודיעה שהיא תחזיר לרשתות החברתיות את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ - שנתיים לאחר שנחסם, בהרחקה שהייתה אמורה להימשך לצמיתות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

ניק קלג, העומד בראש מחלקת התקשורת הגלובלית של פייסבוק, הסביר את המהלך בטענה מנוגדת לחלוטין לעצד שנעשה מלכתחילה: "ככלל, אנחנו לא רוצים להפריע לדיון פתוח, ציבורי ודמוקרטי בפלטפורמות של מטא - במיוחד בהקשר של בחירות בחברות דמוקרטיות כמו ארצות הברית".

"לציבור צריכה להיות אפשרות לשמוע מה לפוליטיקאים יש להגיד - הטוב, הרע והמכוער - כדי שיוכלו לעשות בחירות מושכלות בקלפי", הוסיף קלג. 

טראמפ הגיב להכרזה של מטא, ותקף את החברה: "פייסבוק, שהפסידה מיליארדרי דולרים בערכה מאז 'הסרת' הנשיא האהוב עליך, אני, הודיעה זה עתה שהם מחזירים את החשבון שלי. דבר כזה לעולם לא צריך לקרות שוב לנשיא מכהן, או לכל אדם אחר שאינו ראוי לגמול".

ועדיין, החברה הדגישה כי אם טראמפ "יפרסם תכנים נוספים שיפרו את התנאים, הם יוסרו והוא יושעה למשך בין חודש לשנתיים, בהתאם לחומרת ההפרה". וכך, קלג אמר כי החזרת חשבונו של הנשיא לשעבר "לא אומר שאין גבולות למה שאנשים יכולים לומר… וכשיש סיכון ברור לפגיעה בעולם האמיתי, מטא תתערב בשיח הציבורי".

החזרת חשבונו של טראמפ מגיעה אחרי שמנכ"ל טוויטר החדש אילון מאסק ביטל את החסימה על הנשיא לשעבר, שהוטלה עליו לאחר המהומות בקפיטול ב-6 בינואר 2021. טראמפ עדיין לא השתמש בפלטפורמה, אך רבים מעריכים כי בקרוב יחזור לרשתות.

כמו כן, לפני חודשיים טראמפ הכריז כי יתמודד עבור קדנציה שנייה בבחירות לנשיאות 2024 - והחזרת החשבונות שלו צפויה להשפיע על התמיכה בו שכן יש לו עוקבים רבים ברחבי המדיות השונות. בינתיים, בשנה האחרונה הוא מפרסם פוסטים ברשת החברתית שהוא הקים, Truth Social, שם פעם אחר פעם הוא טוען כי הבחירות נגנבו ממנו. 

 

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE