הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האימפריה של האיש העשיר עולם שוברת את השיאים של עצמה
תאגיד היוקרה LVMH - הכולל את לואי ויטון, דיור וג'יבנשי - דיווח כי המכירות לשנת 2022 זינקו ב-23% ורשמו שיא של 86 מיליארד דולר, עם שווי נקי שזינק ב-17%

ברנאר ארנו הצרפתי הפך לאחרונה לאיש העשיר בעולם, והוא ממשיך לגרוף הישגים שכן קבוצת מוצרי היוקרה שבבעלותו, LVMH, ראתה עלייה של 9 אחוזים במכירות שלה ברבעון הרביעי, והצליחה להתמודד עם שיבושי הקורונה הקשים בסין בזכות עונת החגים באירופה ובארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

התאגיד היוקרתי בעולם - שכולל את המותגים לואי ויטון, ג'יבנשי, דיור ועוד עשרות מהחברות הנחשבות ביותר - פרסם כי המכירות שלו בשנת 2022 זינקו ב-23 אחוזים, לשיא של 79 מיליארד אירו (86 מיליארד דולר), כאשר הרווח הנקי זינק ב-17% ל-14 מיליארד אירו, שזה 15.2 מיליארד דולר - מה שמגם מסמן שיא. 

המכירות הגיעו ל-22.7 מיליארד אירו (24.65 מיליארד דולר) בשלושה החודשים האחרונים של השנה שעברה, כאשר הגידול ב-9 האחוזים עלו על הציפיות של האנליסטים שחזו צמיחה של 7%. 

ועדיין, מדובר בהאטה מצמיחה של 20% שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של 2022, עקב השיבושים בסין שנבעו מהסגרים הקשים ואז ההקלה במדיניות 'אפס-קוביד' שגרמה לזינוק חד ביותר במספר המאומתים. 

"סין רדה בחדות ברבעון הרביעי", אמר ראש הכספים של הקבוצה, ז'אן ז'אק ג'ויוני, שציין כי המגפה "התפשטה כמו אש בשדה קוצים", מה שגרם לבעיות במחסנים, בחנויות וברשתות ההפצה. לפני המגפה, אגב, סין הייתה מקור הרווחים העיקרי של חברות יוקרה.

התאגיד LVMH - שכולל מותגי יוקרה של אופנה, תכשיטים, משקאות חריפים וקוסמטיקה - נחשב לגורם היוקרתי ביותר בתעשייה, אם כי אינו מפרט את כל המותגים שלו. 

בשנת 2022 נמסר כי החברה העיקרית שלי, לואי ויטון, עברה לראשונה מכירות של 20 מיליארד אירו - כרבע מסך ההכנסות של הקבוצה בשנה, מה שגם הכפיל את המכירות של 2018.

הבוס הגדול, ברנאר ארנו, אמר כי אם המגמות שנראו בתחילת 2023 יימשכו, תהיה להם "עוד שנה טובה מאוד", והוסיף כי "המוצרים שלנו ממשיכים להימכר בצורה יוצאת דופן".

כזכור, המניה של LVMH הגיעה לשיאים חדשים החודש, מה שהעמיד את תג המחיר של שווי השוק של הקבוצה על 400 מיליארד אירו, וחיזק את ההובלה שלה כחברה היקרה ביותר באירופה. 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE