הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למה אתם חייבים להוסיף כוסמת לתפריט שלכם? הנה 6 סיבות
בניגוד למקובל לחשוב, היא כלל לא דגן, אלא צמח שאוכלים את זרעיו, והיא מביאה עימה שלל יתרונות בריאותיים כגון שמירה על כלי הדם, חיזוק המערכת החיסונית ומערכת העיכול, ועוד. הנה כמה סיבות שיגרמו לכם להוסיף כוסמת לתפריט היומי כבר ממחר

מקורה של הכוסמת הוא בדרום מזרח אסיה והיא נמצאת בשימוש כ-8,000 שנה. היא בעלת ערך קלורי נמוך, עשירה בחלבון, ערכים תזונתיים, ועוד שלל יתרונות מפתיעים. הנה כמה כאלה. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מכילה חלבון איכותי

אחת האתגרים עבור צמחונים, טבעונים וגם עבור אוכלי כל, היא האיכות הנמוכה של החלבון שאנחנו צורכים. חלבון הכוסמת הוא חלבון מלא, המכיל חומצות אמינו החיוניות לגוף, ביניהן ליזין, מתיונין וציסטאין וטריפטופן.

נטולת גלוטן

הכוסמת בריאה עבור כולם, אך היא מתאימה במיוחד עבור חולי צליאק מאחר והיא אינה מכילה גלוטן. ערכיה התזונתיים אומנם מזכירים את החיטה, אך בניגוד אליה היא מכילה פי שניים מכמות הסיבים התזונתיים החשובים לשמירה על תזונה מאוזנת ובריאה.

יכולה לסייע בשמירה על המשקל

ב-100 גרם כוסמת מבושלת יש 120 קלוריות. דייסת כוסמת למשל הנפוצה מאוד ברוסיה ובמדינות אירופה וידועה בשם קאשה היא בעלת מדד גליקמי נמוך-בינוני שמאזן את רמות הסוכר בדם, וכך היא למעשה עוזרת בשמירה על השובע לזמן ארוך יותר.

משפרת את מערכת העיכול

היתרון המשמעותי ביותר של הכוסמת הוא בהיותה קלה לעיכול, שכן בכך היא משפרת את חילוף החומרים ומחזקת את מערכת העיכול. בנוסף, חלק מהדגנים המלאים כוללים סיבים עם תכונות פרו-ביוטיות, שהוכחו מחקרית כחומר המעשיר את המעיים בחיידקים טובים הממלאים תפקיד חשוב בשיפור תהליך העיכול.

טובה לבריאות הלב ולשמירה על כלי הדם

דיאטות המכילות כוסמת נקשרו לסיכון מופחת לפתח כולסטרול ולחץ דם גבוה. ההשפעות המועילות של הכוסמת נובעות בעיקר מהעובדה שהיא עשירה בפלבנואיד הקרוי רוטין. פלבנואידים פועלים בדומה לנוגדי חמצון והם עוזרים לשמור על זרימת הדם, כמו גם על טסיות הדם מפני קרישה מוגזמת. 

לסיום, הכירו את הכוסמת הירוקה:

הכוסמת הירוקה עשירה במיוחד בחומר שנקרא אינוזיטול הידוע כחומר מרגיע ונוגד חרדות טבעי. האינוזיטול גם משפר את רגישות תאי הגוף לאינסולין ובכך גם עוזר למניעת השמנה. נוגד חמצון נוסף המצוי בכוסמת הירוקה הוא הקוורצטין שמונע תהליכי הזדקנות, מנטרל רדיקלים חופשיים, תורם לחיסון הגוף, אנטי סרטני, אנטי אלרגני ומחזק את מערכת החיסון.

כמו כן, היא גם בעלת השפעה אנטי דלקתית ושומרת על דפנות כלי הדם ומסייעת ללחץ דם תקין בכלי הדם. את הכוסמת הירוקה מבשלים ממש כמו הכוסמת הרגילה, וניתן אף לעשות איתה מגוון רחב של ממרחים, כמו גם טורטיות טעימות במיוחד.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE