הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יחסים בין בינה מלאכותית לבין האדם המודרני: ספרו החדש של קאזואו אישיגורו
הסופר הבריטי זוכה פרס נובל מוציא ספר חדש וזו בשורה של ממש, בעיקר כאשר העלילה עוסקת באחד הנושאים הלוהטים כיום - בינה מלאכותית. במרכז הספר עומדת קלרה, בובה שניזונה מהשמש ונועדה לספק שירותי חברות למי שרוכש אותה

מיליוני קוראים וקוראות מכל רחבי העולם חיכו לרומן השמיני של קאזואו אישיגורו, והנה הוא הגיע, ושמו, ״קלרה והשמש״. העלילה מתרחשת בארצות הברית בעתיד לא מוגדר. המספרת היא בובה העונה לשם קלרה, בובה בעלת בינה מלאכותית אשר ניזונה מהשמש, ונועדה לספק שירות חברות. גיבורת הסיפור הינה בעלת יכולת רגשית מפותחת, והיא אף מעידה על עצמה כמתבוננת וסקרנית. 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בתחילת הספר, ג׳וסי, נערה בת 14, רוכשת את קלרה, והשתיים נכנסו לחברות משונה במיוחד. קלרה היא ללא ספק הגיבורה של הסיפור הזה, ונקודת המבט שלה מאפשרת לה לראות דברים באופן מסוים, כזה שבני אדם לא בדיוק יכולים להגיע אליו. אך מעל הכל, היא נחושה למלא את התפקיד הכי חשוב של חייה - להיות החברה הכי טובה של ג׳וסי.

אישיגורו עשה בחירה אמיצה ובחר לגעת באחד הנושאים המרתקים, הרלוונטים והלוהטים ביותר, הבינה המלאכותית. למרות האנושיות המפתיעה של קלרה, היא נטולת פגמים. היא החברה המושלמת. כך רעיון הבינה המלאכותית מותח ביקורת על החברה שלנו כיום, ועל שאלת האינטליגנציה המלאכותית. 

אך הרלוונטיות של "קלרה והשמש" לא מסתכמת כאן, חשיבותו של רומן זה נמצאת דווקא בתזכורת לדרייב המוביל את בני האדם להתקרב לשונה. כך למעשה ״קלרה והשמש״ מצליח לפרוץ את גבולות הז׳אנר המדע בדיוני, ופשוט להיות יצירת ספרות מעולה וסוחפת. אגב, עיבוד קולנועי כבר נחתם.

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE