הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"לא אשמתך שנולדת בישראל": התבטאויות אנטישמיות מצד פרופסורית מאונ' וושינגטון
סטודנטים יהודים וישראלים התלוננו נגד פרופ' לפסיכולוגיה, לארה שיהי, והאשימו אותה שאמרה כי הציונים סובלים מ'פסיכוזה של מתנחלים'

גורמים רשמיים באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון פתחו בחקירה בדבר האשמות נגד פרופסורית לפסיכולוגיה, שהתבטאה באנטשימיות כלפי סטודנטים יהודים וישראלים. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock, GWU)

 

על פי התלונה שהוגשה למשרד החינוך האמריקאי על ידי ארגון ההסברה הישראלי Stand With Us, סטודנטים יהודים וישראלים בתוכנית לפסיכולוגיה מקצועית, טענו שהפרופ' לארה שיהי התבטאה באופן לא ראוי בקורס חובה בשם 'גיוון'. 

"זו היא לא אשמתך שנולדת בישראל", אמרה שיהי לאחד התלמידים, ואז אמרה שנוכחותם של סטודנטים יהודים היא "אלימה". התלונה מציינת שהפרופ' גם אמרה שכל הציונים סובלים מ'פסיכוזה של מתנחלים', וש'אנטי-ציוניות היא לא אנטישמיות כי הציונות כשלעצמה מעידה על כך שאנשים יהודים הם שונים'.

כמו כן, מהתלונה עולה כי הפרופסורית הזמינה מרצה אורח שפגע ו'עשה דמוניזציה' לישראלים וליהודים - ולאחר מכן שיהי הפיצה שמועות לפיהן הסטודנטים היהודים התייחסו לדובר כאל 'טרוריסט' מאחר שהם איסלאמופוביים.

הוועדה הערבית-אמריקאית נגד אפליה הודיעה כי היא תייצג את שיהי, בטענה שהיא "נמצאת בטעות על המוקד על ידי קבוצה ישראלית ימנית קיצונית" הנובעות מגזענות אנטי ערבית ואנטי פלסטינית שנועדו להשתיק קולות מתנגדים.

הפרופסורית "לא הייתה גורמת לתגובה כל כך מוגזמת ומלאה בדעות קודמות", אם היא "לא הייתה ערבייה והמגלה והפעילות שלה לא היו ממוקדים בפלסטין", נטען. על פי הביוגרפיה שלה, שיהי "מלמדת תיאוריות וגישות דה-קולוניאליות, משחררות ואני-דיכאניות לטיפול קליני".

ועדיין, סטודנטים רבים דיווחו על אנטישמיות בתוכנית וטוענים שהם חשים לא בטוחים, במיוחד לאחר שהגישו תלונה על אנטישמיות לראשי האוניברסיטה, אך טענותיהם לא נשמעו. 

המוסד האקדמי פרסם הצהרה בה נאמר שהם מחויבים לערוך בדיקה יסודית באמצעות חקירת צד שלישי, וכי הם "מגנים בחריפות אנטישמיות ושנאה, אפליה והטיה בכל הצורות".



14% לא
86% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE