הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סוף המגפה: מצב החירום הלאומי יסתיים במאי הקרוב
הבית הלבן והממשל הפדרלי ייערך בשבועות הקרובים למציאות חדשה עבור בריאות הציבור, ללא צווי החירום איתם התנהלו במהלך שלוש השנים האחרונות

כארבעה חודשים לאחר שהנשיא ג'ו ביידן הכריז כי הקורונה היא כבר לא בגדר מגיפה, ביום שני האחרון הוא הודיע לקונגרס כי ב-11 במאי הוא יסיים רשמית שני הצהרות חירום הקשורות לנגיף, כשלוש שנים לאחר שהוכרזו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


(צילום: Shutterstock)

 

הודעתו של הנשיא הגיעה בתגובה להצהרה של משרד הניהול והתקציב (OMB), אשר מתנגד לדרישה של בית הנבחרים הנשלט על ידי הרפובליקנים, הקורא להפסיק לאלתר את שני מצבי החירום הלאומיים. 

הבית הלבן אמר כי הפסקה מיידית תביא להשלכות נרחבות על בריאות הציבור: "סיום פתאומי יצור כאוס רחב היקף ואי ודאות בכל מערכות הבריאות - עבור מדינות, עבור בתי חולים ומשרדי רופאים, והכי חשוב, עבור עשרות מיליוני אמריקאים", נמסר. 

לכן, הוחלט להאריך בפעם האחרונה שני צווי חירום עד ה-11 במאי, שלדברי ה-OMB מדובר במהלך התואם את התתחייבות של ממשל ביידן לתת הודעה של לפחות 60 יום לפני סיום מצב החירום בבריאות הציבור. 

יש לציין כי ההצהרה של המשרד הדגישה שהארכת צווי החירום אינה מטילה כל הגבלה על הציבור, כמו מסיכות או חובת חיסונים.

המהלך למעשה יביא את הממשל הפדרלי להקים מערכת תגובה חדשה המתייחסת לנגיף כאיום אנדמי לבריאות הציבור, אותו ינהלו באמצעות הרשויות הרגילות של הסוכנויות השונות.

לאחר שצווי החירום יפוגו, תושבים אמריקאים עם ביטוח פרטי יאלצו לשלם מעט עבור חיסונים, בדיקות וטיפולים - בעוד שהלא מבוטחים ידרשו להשקיע הרבה מכיסם הפרטי עבור ההוצאות הללו. 

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הכריז על מצב החירום ב-13 במרץ 2020 והחיל צווים שונים, שהוארכו שוב ושוב על ידי ממשל ביידן מאז שנכנס לתפקידו בינואר 2021. אך בחודש ספטמבר האחרון, כאמור, הנשיא הכריז כי "המגפה הסתיימה", אם כי הודה ש"עדיין יש לנו בעיה עם הקורונה, ואנחנו עדיין עושים הרבה עבודה על זה".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE