הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בכיר בצבא האמריקאי חוזה: בעוד שנתיים תהיה מלחמה עם סין
ראש פיקוד ניידות האוויר, הגנרל מייק מיניהאן, אמר כי בשנה הבאה גם ארה"ב וגם טייוואן יהיו מוסחות מהבחירות לנשיאות - מה שיעניק לסין את ההזדמנות לפתוח במתקפה

בכיר בחיל האוויר האמריקאי שלח ביום שישי הודעה לקצינים עליהם הוא מפקד, ובה חזה שארצות הברית תיכנס למלחמה עם סין בעוד שנתיים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

הגנרל מייק מיניהאן, ראש פיקוד ניידות אוויר - יחידה האחראית להובלה ותדלוק, המונה קרוב ל-50,000 אנשי שירות וכמעט 500 מטוסים - שלח את התזכיר לחייליו, שם כתב: "אני מקווה שאני טועה. אבל הבטן שלי אומרת שאלחם ב-2025". 

מיניהאן הסביר את תחושותיו בכך שבשנת 2024 גם ארצות הברית וגם טייוואן יהיו בבחירות לנשיאות, כך שוושינגטון "תוסח" ולנשיא הסיני שי ג'ינפינג תהיה הזדמנות לנסות לכבוש את קבוצת האיים עליה היא תובעת את בעלותה.

בתזכיר הוא דחק בקציניו להתכונן לתרחיש כזה, על ידי בניית "צוות תמרון של כוח משותף מבוצר, מוכן, משולב וזריז, שמוכן להילחם ולנצח", והורה להם לדווח לו על כל המאמצים להתכונן לקרב עם סין עד ה-28 בפברואר. 

בעוד שדובר פיקוד ניידות האוויר אישר כי התזכיר הוא אמיתי, גורם במשרד ההגנה דחה את דבריו של הגנרל ואמר כי  "ההערות הללו אינן מייצגות את השקפת המחלקה על סין".

ובעוד שמשרד ההגנה ניסה להמעיט בערך התזכיר, הדובר פטריק ריידר כן הדהד את האיום המגיע מהמזרח הרחוק: "אסטרטגיית ההגנה הלאומית מבהירה שסין היא האתגר של המשרד, וההתמקדות שלנו נשארת בעבודה לצד בעלי ברית ושותפים כדי לשמור על הודו-פסיפיק שקטה, חופשית ופתוחה".

ביום שני, שר החוץ לשעבר מייק פומפאו, שכיהן בממשל טראמפ, התייחס לדבריו של הגנרל מיניהאן וחיזק את תחושותיו: "אני לוקח את דבריו ברצינות, במובן הזה שהוא מודאג מכך שאנחנו אל עושים מספיק כדי להתכונן ולהרתיע את המפלגה הקומוניסטית הסינית". 

פומפאו המשיך והאשים את חוסר המנהיגות והמצב הפוליטי הקשה בארצות הברית, ואמר: "שי ג'ינפינג מחפש את החולשה האמריקאית. הוא צופה בהיעדר נחישות. ואם הוא יראה הזדמנות, הוא ינצל אותה".

 

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE